راز عجیب لژیونر ایرانی

رحیم زهیوی که در نیم فصل با پیشنهادات جالب توجهی از تیم‌های داخلی همراه بود، ترجیح داد راهی لیگ ستارگان قطر شود و آرزوهای خود را در تیم الشحانیه دنبال کند. او در گفتگویی با سایت استاد الدوحه به تشریح شرایط خودش و همچنین تیم ملی ایران پرداخته و برای رقبایش خط و نشان کشید.

 

پیشنهاد یونان داشتم اما الشحانیه را انتخاب کردم

من بازیکن سابق استقلال خوزستان بودم که این تیم اکنون در لیگ قهرمانان و در گروهی که لخویا از قطر نیز حضور دارد، قرار دارد. فصل گذشته به همراه این تیم قهرمان لیگ ایران شدم اما در فصل جدید با مشکلات مالی مواجه شدیم و نتوانستیم در نیم فصل اول مانند لیگ پانزدهم ایران نتیجه بگیریم. دو پیشنهاد داشتم که یکی از آنها از باشگاهی یونانی بود اما در نهایت پیشنهاد الشحانیه را پذیرفتم. این مساله به دلیل عدم توانایی ام در حضور در اروپا بود.

 

به رئال مادرید و منچستر یونایتد هم نخواهم رفت

اگر رئال مادرید و منچستر یونایتد را هم مرا بخواهند نمی‌روم و صادقانه باید بگویم نمی توانم دوری پدر و مادرم را تحمل کنم. به همین دلیل آنها اکنون به همراه من در دوحه هستند. اینجا در لیگ ستارگان قطر بازیکنانی هستند که آرزو دارند در لیگ اروپا بازی کنند. اعتراف می کنم که دوست دارم که در تیم های حاشیه‌ خلیج فارس و لیگ ایران بازی کنم زیرا توانایی صحبت به زبان عربی را دارم و این کارم را آسانتر می‌کند.

 

بهترین بازیکن استقلال خوزستان بودم

زمانی که پیشنهاد الشحانیه را دریافت کردم از مسوولان باشگاه استقلال خوزستان درخواست کردم به من اجازه حضور در این تیم را بدهند با وجود اینکه در آن زمان من بهترین بازیکن این تیم بودم و با 5 گل زده و 5 پاس گل در رده دوم بهترین گلزنان لیگ ایران بود. 

 

به دنبال حضور در السد یا لخویا هستم

این اولین تجربه من از حضور در خارج از ایران است. من از چین و یونان هم پیشنهاد داشتم اما همانطور که گفتم توانایی و امکان سفر به اروپا را ندارم و من رک و واقع گرا هستم. پیشنهاد الشحانیه را قبول کردم تا توانایی خودم را در فضایی جدید به نمایش بگذارم و بتوانم به باشگاه‌های بزرگتری مثل السد و لخویا منتقل شوم. اکنون نیز موفق شدم دو گل و دو پاس گل در ترکیب تیمم به نام خودم ثبت کنم. مردم اهواز مرا تشویق کردند و انتظار دارند الشحانیه در رده پنجم و ششم قرار گیرد و فصل موفقی را پشت سر بگذاریم. اگر می‌توانستم در تمام بازی ها حضور داشته باشم شرایط بهتر بود اما با توجه به مصدومیتم شرایط سخت شده است و این چیزی است که مرا از انتظاراتی که از خودم دارم دور کرده است.

 

اشکان و سردار به خاطر حضور در اروپا جلوتر از من هستند

استیماچ، سرمربی حال حاضر الشحانیه بعد از آنکه دو گل به سپاهان یعنی تیم سابقش در ایران زدم به مسوولان باشگاه قطری پیشنهاد جذب مرا داد. علیرغم درخشش من اما به خاطر حضور مهاجمانی که در اروپا بازی می کردند مثل سردار آزمون و اشکان دژآگه فرصتی برای بازی در ترکیب اصلی ایران را پیدا نکرده‌ام و کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بازی آنها را با توجه به حضورشان در اروپا بهتر از من می‌داند.

 

اگر مصدوم نباشم هیچ تیمی نمی‌تواند مرا متوقف کند

اگر مصدوم نباشم به هر تیمی می‌توانم گل بزنم و پاس گل بدهم و هیچ تیمی نمی‌تواند مرا متوقف کند. اکنون باشگاه الشحانیه از فدراسیون فوتبال ایران نامه ای را دریافت کرده که مرا به تیم ملی دعوت کردند و چند روز دیگر باید به اردوی تیم ملی بروم.

 

ماجرای مصدومیت 

در خصوص مصدومیتم هم باید اینطور توضیح بدهم که من در اردوی تیم ملی ایران در دبی بودم. پیشنهاد الشحانیه را دریافت کردم و همان زمان در اردو روزی دو جلسه تمرین را پشت سر می‌گذاشتم. مسوولان الشحانیه با من تماس گرفتند و خواستند سریع به دوحه بیایم تا در اولین بازی تیم شرایط حضور در میدان را داشته باشم. کی‌روش با خروج من از اردوی تیم ملی موافقت کرد و به تهران رفتم و از آنجا به قطر تا کارهای مربوط به قراردادم با الشحانیه را انجام دهم. دلیل اصلی این مصدومیت خستگی بیش از حد من بود و این در حالی بود که تمام تست‌های پزشکی الشحانیه را بدون مشکل پشت سر گذاشتم و در اولین بازی هم حضورم با پاس گل همراه بود. بازی خوب پیش می‌رفت اما در دقیقه 20 بدون هیچ دلیلی مصدوم شدم که البته تنها خستگی عامل این اتفاق بود. با این شرایط نباید در دیدار بعدی به میدان می‌رفتم اما نیاز تیم برای کسب امتیاز و فرار از منطقه سقوط باعث شد بازی کنم و مصدومیتم تشدید شود و این بدشانسی بزرگ من و باشگاه بود.

 

راز عجیب رحیم زهیوی

من اشتباه کردم که بازی کردم و این اعتراف من است. هیچ بازیکنی حاضر نیست با وجود این مصدومیت در بازی حاضر شود و من این اشتباه را انجام دادم. مصدومیت من با لیزر مشخص شد که کشیدگی عضله بود اما با بازی کردن این مصدومیت تشدید شد و اکنون شرایط را بدتر کرد و دو بازی حساس برابر السد و العین را از دست دادم. با بازگشت به ترکیب در دیدار برابر الوکره دو گل زدم و شانس هت تریک را هم داشتم. اکنون باید رازی را بگویم و آن این است که در شرایط فعلی تنها با یک پا یعنی پای چپ بازی می‌کنم!

 

از تعطیلات لیگ برای بهبودی سود خواهم برد

در بازی بعدی برابر الخریطیات هم درد شدیدی داشتم ولی به خاطر الشحانیه ادامه دادم و یک پاس گل هم دادم اما در همان بازی یک صدای بلند از عضله‌‎ام شنیدم که دیگر نتوانستم به بازی ادامه دهم. روز بعد از این مصدومیت به کلینیک رفتم و دستور استراحت دادند و باید تاکید کنم باشگاه الشحانیه هیچ مسوولیتی در قبال مصدومیت من نداشت و این قضا و قدر الهی بود. با تعطیلات لیگ فرصت خوبی برای استراحت خواهم داشت و آماده بازی‌های آینده می‌شویم که اهمیت زیادی برای ما خواهد داشت.

 

امیدوار به بقای الشحانیه هستم

اگر موفق به شکست الاهلی شویم شانس ما برای ماندن در لیگ زیاد می‌شود. با این برد انگیزه بازیکنان نیز بالا خواهد رفت و ما برابر العربی و لخویا هم به دنبال پیروزی هستیم و مطمئنا برابر لخویا شکست نخواهیم خورد.

 

ملی‌پوشم و با سقوط الشحانیه می‌توانم جدا شوم

در قراردادم بندی با الشحانیه وجود دارد که در صورت سقوط این تیم به دسته پایین تر می‌توانم جدا شوم. من یک بازیکن ملی‌پوش هستم و آرزوی قلبی ام صادقانه این است که با الشحانیه جواز بقا در لیگ را کسب کنیم و در فصل آینده با تمام وجود بار دیگر برای این تیم بازی کنم.

 

السد قهرمان می‌شود چون پورعلی گنجی را دارد

کاملا مشخص می‌گویم که السد از نظر من شانس قهرمانی است و این به آن معنا نیست که من طرفدار این تیم باشم چون مرتضی پورعلی گنجی به عنوان دوست من در این تیم حضور دارد علاقه‌ام قهرمانی این تیم است و قصد بی احترامی به السد را ندارم.

 

دیدار ایران برابر قطر؟

در صورتی که مصدومیتم تا زمان دیدار برابر قطر بهبود یابد امیدوارم بتوانم در ترکیب تیم ملی ایران برابر قطر قرار گیرم. این دیدار سختی برای ما خواهد بود و ما برابر این تیم هیچ گزینه ای جز کسب امتیاز ندارم تا شانس صعودمان افزایش یابد. البته قطر به عنوان میزبان تلاش زیادی برای کسب امتیاز دارد و این شانس ما را کم می‌کند و آمادگی ما در این بازی برای استفاده از فرصت شانس کلیدی خواهد داشت.