گواردیولا: از شکست مقابل موناکو درس خواهیم گرفت

 تیم فوتبال منچسترسیتی با قبول شکست 3 بر یک در خانه موناکو در مجموع دو بازی رفت و برگشت مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 6 - 6 مساوی شد اما به دلیل گل زده کمتر در خانه حریف از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

این اولین بار در دوران مربیگری پپ گواردیولا بود که او نمی‌توانست تیمش را به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برساند.

من‌سیتی در حالی به میزبان فرانسوی‌اش باخت که در نیمه اول عملکرد بسیار ضعیف ارائه کرد و حتی یک شوت هم به سمت دروازه حریف شلیک نکرد. در نیمه دوم اوضاع فرق کرد و سیتی بر بازی مسلط شد و گلی که سانه در دقیقه 71 زد این تیم را به صعود به مرحله بعد امیدوار کرد اما گلی که شش دقیقه بعد خورد رویایش را بر باد داد.

گواردیولا در پایان بازی اعتراف کرد که تیمش به دلیل عملکردی که در نیمه اول ارائه کرد باخت، ضمن اینکه می‌توانست گل‌های بیشتری در نیمه دوم به ثمر برساند.

سرمربی اسپانیایی آبی‌پوشان شهر منچستر در پایان بازی در پاسخ به این سؤال که آیا مدافعان من‌سیتی مسبب شکست و حذف این تیم بوده‌اند، گفت: خیر، مشکل از خط دفاعی ما نبود. در این بازی اینگونه نبود. چرا در نیمه دوم خط دفاعی ما مشکل داشت؟ مشکل از نیمه اول بود که ما در حد و اندازه خودمان بازی نکردیم. مهاجمان ما باید هجومی بازی کنند و توپ را تصاحب کنند اما ما این کار را نکردیم آن هم در این مقطع حساس. به همین دلیل ما حذف شدیم.

گواردیولا ادامه داد: ما 45 دقیقه دیگر وقت داشتیم که بازی کنیم. مشکل از خط دفاع و دروازه‌بان‌مان نبود. در نیمه دوم ما توپ‌های دوم را تصاحب می‌کردیم اما آنها چه تعداد موقعیت داشتند؟ هیچ چیز. فاصله میان عملکردمان در نیمه اول و دوم بسیار زیاد بود. این باخت در آینده به ما کمک خواهد کرد و از آن درس خواهیم گرفت. این احساسی است که من اکنون دارم.

با وجود باخت و حذف از رقابت‌ها، سرمربی سابق بارسلونا گفت قصد ندارد تاکتیک‌های تیمش را تغییر دهد. او عنوان کرد: من به اینجا آمده‌ام تا لیگ قهرمانان را ببرم؟ خب تلاشم را کردم و باز هم تلاش خواهم کردم. اگر در تمام طول فصل عملکردی مانند عملکردمان در نیمه دوم این بازی ارائه کنیم، می‌توانیم قهرمان شویم.

گواردیولا در پایان به تمجید از حریف و بازی خوبش پرداخت. او اما از پیش‌بینی اینکه صدرنشین حال حاضر جدول رده‌بندی لوشامپیونه تا کدام مرحله پیشروی می‌کند، خودداری کرد.

وی اظهار داشت: همه هواداران انتظار دارند که تیم‌شان قهرمان لیگ قهرمانان شوند. رسانه‌های انگلیس فکر می‌کنند که سیتی باید قهرمان لیگ قهرمانان شود و رسانه‌های فرانسوی هم همین طرز تفکر را درباره موناکو دارند. تیم‌های خوب فراوانی در این تورنمنت حضور دارند و ما باید این را بپذیریم. فصل آینده باید بهتر کار کنیم و تلاش کنیم که به دور بعد برسیم.