باید بدانم چرا در ترکیب تیم ملی نیستم

 با وجود عملکرد خوب کریم بنزما در ترکیب رئال مادرید طی هفته‌های اخیر که  به خاطر آن انتظار می‌رفت او را به اردوی تیم ملی فرانسه برگرداند، دیدیه دشان، سرمربی خروس‌ها باز هم ترجیح داده است که مهاجم سابق لیون را دعوت نکند که این موضوع برای وی سؤال‌برانگیز بوده است.

بنزما که از ماه اکتبر سال 2015 و افشای ماجرای دست داشتن‌اش در پرونده اخاذی از متئو والبوئنا دیگر برای تیم ملی فرانسه بازی نکرده است، به رادیو RMC‌ گفت: من باید بدانم چرا باز هم دعوت نشده‌ام. چیزی که دوست دارم رخ دهد این است که حداقل یک جلسه با سرمربی تیم داشته باشیم و او به من بگوید که درباره‌ام چه فکری می‌کند. آخرین بازی که من با سرمربی تیم ملی صحبت کردم پشت تلفن بود و قبل از یورو که مکالمه خوبی بود. او به من گفت: «کریم، من می‌خواهم به تو چیزی بگویم که شاید خوشت نیاید. من نمی‌خواهم تو را دعوت کنم». آن زمان من خیلی ناراحت شدم و نیازی به شنیدن توضیح نداشتم.

بنزما ادامه داد: ما از آن زمان دیگر با هم تماس نداشتیم و در این مدت یک قدم به عقب برداشته‌ایم. من دوست دارم که دشان توضیح دهد چرا این بار مرا دعوت نکرده است و به این روند ادامه داد. من هر روز دارم این سؤال را از خودم می‌پرسم که چرا دعوت نمی‌شوم. برای من قبول این موضوع سخت است، چون عاشق فوتبال و بازی‌های بزرگ و بسیار رده بالای ملی هستم. من هر بار که به تیم ملی دعوت شده‌ام با افتخار برای آن بازی کرده‌ام و به همین دلیل وقتی دعوتم نمی‌کنند واقعاً ناراحت می‌شوم.

مهاجم کهکشانی‌ها تأکید کرد: با توجه به کارهایی که در هشت سال حضورم در رئال مادرید انجام داده‌ام، فکر می‌کنم که توانسته باشم ثابت کنم که هنوز چیزهایی در چنته برای ارائه به تیم ملی دارم. الان یک سال و نیم است که دیگر در تیم ملی بازی نمی‌کنم و این برایم سخت است. برخی مردم می‌گویند که من تعصبی نسبت به تیم ملی فرانسه ندارم. اگر این‌طور بود، آن را مستقیماً به سرمربی‌مان می‌گفتم چون من آدم بزرگی هستم.

کاری که با من می‌کنند بی‌انصافی است، چون هیچ توضیحی هم بابتش به من ارائه نمی‌کنند. به خودم می‌گویم که اگر دعوت نشده‌ام به خاطر مسائل فنی است و یا اینکه بازیکنانی بهتر نسبت به من وجود دارند که شایسته بازی در تیم ملی‌ هستند. اگر می‌خواهید درباره مسائل غیرورزشی و داستان متئو صحبت کنید، باید بگویم که من گناهکار نیستم. من به اندازه کافی تاوان داده‌ام و یک سال و نیم است که برای تیم ملی بازی نکرده‌ام.

بنزما در پایان تأکید کرد: دوران بازیگری من هنوز تمام نشده است. من جوانم. هنوز اهدافی دارم که می‌خواهم به آنها برسم. تسلیم نمی‌شوم. اگر مردم فکر می‌کنند که من می‌خواهم قید تیم ملی فرانسه را بزنم، در اشتباهند. من هنوز هستم و تشنه بردن جامم.