شانس بیشتر ایران از دیگر تیم‌ها برای صعود

بیژن ذوالفقارنسب  در مورد پیروزی یک بر صفر تیم ایران مقابل قطر اظهار داشت: یک بازی حساس را پشت سر گذاشتیم. این دیدار از یک سو برای تیم ما به لحاظ وضعیت جدول بسیار مهم بود و  از طرف دیگر برای تیم قطر نیز به دلیل اینکه بقای آنها در کورس صعود به جام جهانی بستگی به سه امتیاز این بازی داشت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه تیم ما با بهره‌گیری از قابلیت‌های بازیکنان لژیونر خود توانست بازی با برنامه‌ای را انجام دهد، به موقع به گل برسد و در ادامه هم تیم حریف را کنترل کند. بازیکنان ایران با وجود سن کم و جوانی خیلی خوب بازی را کنترل کردند و توانستند به سه امتیاز شیرین دست پیدا کنند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه در خصوص دیدار آینده این تیم مقابل چین تصریح کرد:  آن بازی را در یک قالب ورزشی دیگر باید نگاه کرد. چینی‌ها هنوز وارد جنگ روانی و حرفه‌ای فوتبال نشده‌اند، اما به لحاظ قابلیت‌های بدنی و سرعت بازی به کمک یک مربی تراز اول به نام لیپی توانستند خیلی خوب تغییر پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیروزی چین مقابل کره نشان‌دهنده توانمندی آنهاست، اما فکر می‌کنم فوتبال نیاز به یکسری آموزه‌ها دارد که نمی‌شود آن را به سرعت یاد گرفت. بازیکنان تیم ما به خوبی از این آموزه‌ها برخوردارند و مطمئناً در فضای ورزشگاه آزادی با انگیزه‌ای که نزد بازیکنان ایجاد می‌شود، می‌توانیم راحت‌تر بازی کنیم و به برتری برسیم.

ذوالفقارنسب در خاتمه در پاسخ به این پرسش که «شانس ایران را برای صعود به جام جهانی چقدر می‌بینید؟»، گفت: شانس صعود ما 70 درصد بیشتر از تمام تیم‌های دیگر است.