پروین: امیدوارم برانکو پدری کند و رضاییان را ببخشد

علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس همواره صحبت هایش جذاب و دیدنی است. وی با وجود سرماخوردگی خیلی صمیمانه و با حوصله جوابگوی سئوالات عیدانه شد. 

 

آغاز سال جدید بهانه‌ای شد تا با علی پروین درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل شخصی اش، اختلاف کی روش و برانکو، اخراج رضاییان از پرسپولیس و موضوعات دیگر به گفتگو بنشینیم که از نظر خواهیم گذراند. 

 

سال ۹۵ را چطور پشت سر گذاشتید؟

سال خوبی برایم از لحاظ اقتصادی نبود و وسایلم به فروش نرفت. در مجموع کاسبی ام در سال ۹۵ افتضاح بود و امیدوارم وضعیت اقتصادی ام در سال جدید بهتر شود. 

 

ارزیابی خود را درباره عملکرد فوتبال در سال ۹۵ بگویید؟

عملکرد فوتبال در سال ۹۵ خوب بود. به نظرم پرسپولیس امسال عالی کار کرد و با این اختلاف امتیاز با رقبای خود قهرمان لیگ برتر می‌شود. همچنین تیم ملی هم نتایج خوبی در مقدماتی جام جهانی گرفته است و به طور حتم به جام جهانی روسیه صعود می‌کند. 

 

از خاطرات خود در ایام عید بگویید؟

بچه که بودم عید نوروز دوست داشتم چرا که پدر و مادرم برایم کت و شلوار نو می‌خریدند و خوشحال می‌شدم. همچنین عیدی گرفتن از بزرگتر‌ها جزو بهترین خاطراتم از عید است. عیدی ۵ تومانی از مامان نصرت می‌گرفتم و پدرم هم ۱۰ تومانی بهم عیدی می‌داد. 

 

به نوه‌های خود چقدر عیدی می‌دهید؟ 

من به هر کدام از 2 نوه ام ۵۰۰ تومان عیدی می‌دهم. به هر حال بچه‌ها عیدی گرفتن دوست دارند و من هم از دادن عیدی به بچه‌ها دریغ نمی‌کنم. 

 

از ویژگیهای سال خروس بگویید؟ 

اطلاع زیادی درباره ویژگی های سال خروس ندارم، اما امیدوارم سال جدید برای همه از جمله خودم خوش یمن باشد. 

 

از اتفاقات مهم سال ۹۵ بگویید؟ 

وضع اقتصادی ام در سال ۹۵ خوب نبود و این موضوع از جمله اتفاقات مهم سال ۹۵ برایم به شمار می‌آید. 

 

اتفاقات مهم ورزشی از نظر شما چیست؟

اطلاعی از وضعیت ورزش های دیگر ندارم، اما در فوتبال صدرنشینی پرسپولیس و نتایج خوب تیم ملی در مقدماتی جام جهانی از اتفاقات مهم ورزشی در سال ۹۵ بود. 

 

اختلافات کی روش و برانکو در سال ۹۵ را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

سلطانی فر به عنوان بزرگ ورزش ایران باید برای پایان دادن به اختلافات این دو مربی پادرمیانی می‌کرد، اما این کار را به تاج رئیس فدراسیون فوتبال سپرد. به نظرم کی روش و برانکو باید رودرو با یگدیگر صحبت کرده تا اختلافات خود را برطرف کنند.

 

درباره اخراج رضاییان از پرسپولیس و پادرمیانی برای حل این مشکل بگویید؟ 

من با برانکو صحبت کردم، اما شرایط برای بازگشت رضاییان به پرسپولیس سخت است. رضاییان ابتدای فصل به ترکیه رفت و بعد با پادرمیانی من و بزرگترهای پرسپولیس دوباره به پرسپولیس بازگشت. وی بعد از مدتی بازیکن ثابت پرسپولیس شد، اما دوباره اتفاقات حاشیه‌ای برایش رخ داد. امیدوارم برانکو پدری کند و رضاییان را ببخشد. 

 

ارزیابی تان درباره اظهارات رسانه‌های عربی مبنی بر جاسوسی رضاییان برای کی روش چیست؟ 

بعید می‌دانم که کی روش جاسوس برای تیم پرسپولیس گذاشته باشد چرا که وی مربی حرفه‌ای است و به این مسائل نیازی ندارد. 

 

نظرتان درباره طرح باشگاه پرسپولیس برای پرداخت بدهی‌ها از طریق کمکهای مردمی چیست؟

به نظرم اقدام خوبی است و من هم در حد وضعیت اقتصادی خود مبلغی برای کمک به حساب باشگاه ریختم. همچنین شنیدم که سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی زیر پوشش بیمه ایران رفتند که آینده خوبی این سه باشگاه بزرگ خواهند داشت. به هر حال هر هوادار با واریز ۱۰ هزار تومان کمک بزرگی به پرسپولیس در پرداخت بدهی هایش می‌کند. 

 

چه آرزوی در لحظه سال تحویل دارید؟

سلامتی همه ملت ایران و شفای بیماران آرزویم در سال تحویل است. همچنین توصیه ام به مردم در ایام عید این است که با دقت در جاده‌ها رانندگی کنند تا شاهد تصادفات وحشتناک در ایام عید نباشیم.