گواردیولا دیگر امیدی به قهرمانی ندارد

پپ گواردیولا بعد از باخت 2 بر یک شب گذشته (چهارشنبه) منچسترسیتی برابر چلسی که منجر به افزایش فاصله دو تیم به 14 امتیاز شد و خطر خارج شدن شاگردانش از جمع چهار تیم بالای جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را افزایش داد، گفت: امروز برای ما لیگ برتر تمام شده است و کورس قهرمانی میان تاتنهام و چلسی است.

گواردیولا درباره عملکرد فابین دلف که برای اولین بار در فصل جاری در ترکیب اصلی منچسترسیتی قرار می‌گرفت و بازی خوبی هم ارائه کرد، تأکید کرد: به فابین دلف تبریک می‌گویم. او به من نشان داد که برای نیمکت‌نشین کردنش در بازی‌های قبلی چقدر اشتباه می‌کردم. او اما هرگز شکایت نمی‌کند.

سرمربی آبی‌پوشان شهر منچستر همچنین درباره کاپیتان تیمش وینسنت کمپانی که اولین بازی خود را از ماه ژانویه انجام داد نیز عنوان کرد: کمپانی بسیار جنگنده بازی کرد آن هم در حالی که بازگشت به میادین بعد از مصدومیت کار سختی است. من برای او واقعاً خوشحالم.

گواردیولا با تأکید بر اینکه تیمش به خاطر توجه نکردن به جزئیات بازی در محوطه جریمه شکست خورده است، گفت: من شکایتی ندارم و افسوس هم نمی‌خورم. آنها می‌دانند زمانی که خوشحالم نباشم به رختکن می‌روم و می‌گویم «بچه‌ها، این راهی که داریم می‌رویم درست نیست»، اما زمانی که آنها کاری که باید انجام دهند را انجام می‌دهند، چیزی برای گفتن وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: البته ما باید دلایل این باخت را برای جلوگیری از تکرار آن در بازی‌های بعدی تحلیل کنیم و اگر دوباره چنین اتفاقی رخ دهد باید راه دیگری برایش پیدا کنیم. برای ما صرفاً گفتن اینکه چقدر مربی تیم‌مان خوب است، کفایت نمی‌کند. ما باید بازی‌های‌مان را ببریم و در این مسابقه این کار را انجام ندادیم و حالا باید به چلسی تبریک بگوییم.