بیرانوند رکورد رحمتی را می زند؟

همانطور که پرسپولیس از قهرمانی خود مطمئن است، علیرضا بیرانوند هم مطمئن شده در آخر فصل عنوان آقای کلین‌شیت را تصاحب خواهد کرد.

 

در هفته بیست و ششم لیگ برتر بیرانوند موفق به ثبت پانزدهم کلین‌شیت(بسته نگه داشتن دروازه) خود شد و جالب اینکه نزدیک ترین تعیقب کننده اش محمدرضا اخباری، سه گل دریافت کرد.

 

حالا فقط در یک حالت عنوان آقای کلین‌شیت به بیرانوند نمی‌رسد؛ اخباری تا آخر فصل گل نخورد و بیرانوند در همه بازی ها دروازه‌اش باز شود.

 

رکورد کلین‌شیت در لیگ ایران متعلق به مهدی رحمتی که در لیگ دوازدهم در ۲۴ بازی از ۳۴ بازی دروازه استقلال را بسته نگه داشت. بیرانوند هم می تواند در لیگ ۱۶ تیمی یک رکورد منحصر به فرد ثبت کند. او البته در پنج بازی غایب بود وگرنه می توانست به رکورد بهتری برسد. در کل پرسپولیس در این فصل ۱۸ کلین شیت داشته است.

 

بیرانوند در دور برگشت ۸ کلین‌شیت ثبت کرد. او به همراه حامد لک و محسن فروزان دروازه‌بانان موفق دور برگشت در زمینه ثبت کلین‌شیت هستند.

 

فروزان در ۱۰ بازی برای صبا به میدان رفت و موفق شد در ۷ بازی دروازه خود را بسته نگه دارد. حامد لک هم در دور برگشت شش کلین‌شیت برای سایپا انجام داد. دیگر دروازه‌بانی که در این هفته ها آمار جالبی دارد مجتبی روشنگر، دروازه‌بان پدیده است. او در این هفته برای سومین هفته متوالی گل نخورد.

 

رکوردداران کلین‌شیت در لیگ شانزدهم؛

 

۱۵ کلین‌شیت:

علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)

 

۱۲ کلین‌شیت:

محمدرضا اخباری(تراکتورسازی)

 

۱۰ کلین‌شیت:

رشید مظاهری(ذوب آهن)، حامد لک(صبا/ سایپا)

 

۷ کلین‌شیت:

فرناندو ده‌خسوس(گسترش فولاد)، میلاد فراهانی( نفت تهران)، مهدی رحمتی(استقلال تهران)، محسن فروزان(صبا)