پیش بینی پروین درباره آینده پرسپولیس در آسیا

شاگردان برانکوایوانکوویچ امروز در آغاز دور برگشت دیدارهای گروه D لیگ قهرمانان آسیا باید در تهران به دیدار الریان قطر بروند. دیداری که در دوحه با شکست سرخپوشان تهرانی همراه شد. پرسپولیس که در حال حاضر با 4 امتیاز در رده سوم گروهش قرار دارد برای این بازی تدارک ویژه ای دیده تا با حمایت هوادارانش در تهران سه امتیاز مسابقه امشب را از آن خود کند.

علی پروین  درباره این بازی و صعود احتمالی پرسپولیس از گروه D و احتمال زیاد قهرمانی این تیم در لیگ برتر حرف زد.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

*پیش بینی تان از بازی با الریان چیست؟

- بازی پرسپولیس با پیکان را دیدم ولی این بازی با آن دیدار تفاوت دارد. حریف قطری تیم پرمهره ای است و فوتبال خوبی بازی می کند. یکی دو تا بازیکن خوب دارند که نباید آنها را به حال خودشان گذاشت.

* فکر می کنید مهمترین برنامه پرسپولیس در این بازی چه می تواند باشد؟

- باید با حوصله بازی کنند. تیم های عربی هم درست با همین سبک فوتبال بازی می کنند و نباید مقابل شان عجول فوتبال بازی کرد. باید از وسط بازی را ببندند و اجازه ندهند توپ این طرف بیاید.

* نقطه قوت پرسپولیس برای این بازی کجاست؟

- مهمترین چیز روحیه تیمی بچه هاست. پرسپولیس در بازی های لیگ خودمان قبل از اینکه وارد زمین شود یک گل از حریف جلوست و این روحیه اگر در بازی با الریان هم وجود داشته باشد که فکر می کنم وجود دارد قطعا باعث می شود بازی به نفع ما تمام شود.

* روز مرد هم نزدیک است. فکر می کنید باخت دور رفت جبران شود؟

- هواداران پرسپولیس همیشه تیم شان را حمایت کرده اند و این دفعه هم تیم را تنها نمی گذارند. هر کس می خواهد از پرسپولیس کادوی روز مرد بگیرد به استادیوم برود. چون بچه ها می توانند با برد در این بازی به همه کادو بدهند.

* اگر الریان دفاعی بازی کند شرایط به چه ترتیب رقم خواهد خورد؟

- پرسپولیس در این فصل با هر تیمی مسابقه داشت حریف بسته بازی کرد و بچه ها در این زمینه دیگر استاد شده اند. البته فکر نمی کنم الریان دفاعی بازی کند. آنها تیم خوبی دارند و نوع بازی که در دیدار قبلی از این تیم دیدم نشان داد یک تیم هجومی و سرعتی است.

* پرسپولیس از گروهش صعود می کند؟

- این بازی خیلی شرط است. اگر نتیجه بگیرد که انشااله می گیرد کار تمام است. چون یک بازی دیگر هم در آزادی دارد و انشااله آن را هم می زند و صعود می کند. بچه ها باید سفت بازی کنند تا در گروه شان اول بشوند. دعا می کنیم با حمایت هواداران این اتفاق هم بی افتد.

* در لیگ هم که پیش بینی تان درست از آب درآمد و پرسپولیس در آستانه قهرمانی است؟

- همان اول فصل که یکی دوتا بازی تیم را دیدم گفتم این تیم قهرمان می شود. پرسپولیس یک سروگردن از همه تیم ها بهتر بازی کرد و شایسته این عنوان است.

* چقدر ممکن است پرسپولیس قهرمان نشود؟

- صفر درصد.

* اما خود بازیکنان هنوز قبول ندارند قهرمان شده اند؟

- این روحیه بچه ها قابل تحسین است. این یعنی کسی در این تیم مغرور نیست. وقتی کسی قبل از قهرمانی بگوید ما قهرمان شدیم یعنی هنوز تجربه کافی ندارد. شکر خدا همه بازیکنانی که در این تیم هستند باتجربه اند و می دانند نباید زودتر از موقع حرفش را بزنند.