چرا بازیکن ایرانی از روستوف برگشت خورد؟

رضا شکاری پس از بازگشت به اصفهان در رابطه با شرایط خود به گفتگو پرداخت. او که پیش از این تمایل داشت به تیم روستوف روسیه بپیوندد در این باره گفت:

* بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و ماجراهایی که بابت رفتنت به روسیه و قرارداد با روستوف به وجود آمده بود بالاخره برای جلب رضایت ذوبی‌ها اقدام کردی؟

** برای قرارداد بستن با روستوف باید رضایتنامه‌ام صادر می‌شد تا بتوانم ITC بگیرم یا اینکه از طریق کمیته انضباطی اقدام می‌کردم تا رای به نفع من صادر شده و کار را پیش ببرم. ذوب‌آهن که رضایتنامه نمی‌داد و همین مساله باعث شد برای اینکه زمان را از دست ندهیم پیش‌قدم شویم و با پدرم به باشگاه رفتیم. آنجا با آقاسعید آذری جلسه‌ای داشتیم که باورم نمی‌شد ایشان اینقدر پدرانه کار را دنبال کنند و همه جوره قول مساعد برای کمک کردن به من بدهند. همانجا از ایشان بابت کاری که کردم و بدون هماهنگی با آنها به روسیه رفتم عذرخواهی کردم و جالب اینکه خود آقای آذری قول داد برای اینکه مشکلی پیش نیاید و بندی بی‌جهت در قرارداد من نگذارند اواسط اردیبهشت ماه با من به روسیه بیاید تا قراردادم را امضا کنم.

 

* بعد از رفتنت به روسیه همه ذوبی‌ها و هواداران این تیم از دست تو عصبانی بودند و همه جوره در مورد تو موضع گرفتند. از سوی دیگر هم گفته می‌شد قرارداد تو به نحوی است که قانونا می‌توانی از این تیم جدا شوی و همه چیز به نفع توست. پس چه لزومی به توافق با ذوب‌آهن بود؟

 

** ببینید باشگاه ذوب آهن به هیچ وجه راضی به صدور رضایتنامه برای من نبود و من هم نمی‌توانستم با روستوف قراردادی امضا کنم. از این رو به کمیته انضباطی شکایت کردیم تا آنها حکم بدهند و با اینکه اگر منتظر می‌ماندیم به احتمال زیاد با توجه به دو بند داخل قراردادم رای به نفع من می‌شد اما این احتمال وجود داشت که کار قرارداد من به بعد از جام جهانی بکشد و آن وقت شرایط تغییر کند به همین خاطر با همراهی و همکاری آقاسعید جلسه‌ای داشتیم و قرار شد از طریق باشگاه کارم جلو برود.

* در این مدت که در روسیه بودی شرایط باشگاه روستوف و روسیه را چطور ارزیابی کردی؟

** روستوف واقعا یک باشگاه بزرگ در روسیه است که دیدید ایرانی‌هایی همچون سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی به خوبی در آن درخشیدند و حتی به تیم‌ملی بزرگسالان کشور هم راه یافتند. من هم هدفم بابت پیوستن به این تیم همین بود که بتوانم عضو تیم‌ملی کشورم شوم و شانس حضورم در تیم بزرگسالان ایران بیش از پیش شود. روستوف تیم سرحال و سرعتی است و جای پیشرفت زیادی آنجا دارم. همه تلاشم را کردم به این تیم بروم و با اینکه یکسری گفتند بعد از جام جهانی پیشنهادهای بهتری می‌رسد اما تصمیم گرفتم به تیم بزرگ روستوف بپیوندم.

* در این مدت هم که مدام با سردار آزمون در ارتباط بودی؟

** بله در اردوی سردار آزمون در ترکیه با او هم‌اتاق بودم و واقعا دم او گرم که مثل یک برادر هوای من را داشت و مدام مرا برای یک آمدن خوب به روستوف راهنمایی کرد. اینکه چطور صحبت کنم و چطور قرارداد ببندم از جمله شرایطی بود که سردار همه را مثل یک برادر به من گفت و نشان داد که یک ایرانی با مرام است.

* با خود بردیف، سرمربی روستوف هم صحبتی داشتی؟

** بله با او هم صحبت کردم. جدا از اینکه روستوف یکی از تیم‌های بزرگ و مجهز روسیه است یک مربی دانا و کاربلد هم مثل بردیف دارد که در مدت حضورم در ترکیه حسابی هوای من را داشت و مدام مرا راهنمایی می‌کرد. همانجا او به من گفت امیدوارم مشکلم هرچه زودتر حل شود و به این تیم اضافه شوم.

 

* این همه از امکانات و بزرگ بودن روستوف گفتی آیا شرایط را برای پیشرفت و ستاره‌ای شدن مثل سردار را در خودت می‌بینی؟

** تمام امید من به خداست و شک نکنید همه تلاشم را خواهم کرد که بهترین عملکرد را در روستوف داشته باشم و یک ستاره دیگر همچون سردار از این تیم به فوتبال اروپا معرفی شود. می‌خواهم مثل سردار دیگر ملی‌پوش فوتبال ایران در این تیم باشم و از اعتبار فوتبال کشورم به بهترین شکل دفاع کنم.