برانکو: بدون بازیکن خارجی قهرمان شدیم

 برانکو ایوانکوویچ که شب گذشته در گفتگوی زنده خبری شبکه دوم سیما حاضر شده بود، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه تیم پرسپولیس در طول فصل از کمبود بازیکنان رنج برده و شما چه استراتژی برای این موضوع در ادامه و به خصوص بازی های آسیایی دارید، گفت: «در نیم فصل عملا ما محدود بودیم ؛ بازیکنان معمولا تحت قرارداد هستند و طبیعی هم هست که باشگاه ها در نیم فصل بازیکنان خود را آزاد نکنند. بازیکنان خارجی را هم نمی خواستیم بگیریم، چون نمی توانستیم بازیکنی بگیریم که طوری که مدنظر ما است، تیم را تقویت کند. به همین دلیل قهرمانی ما خیلی ارزش بیشتری دارد چون تنها تیمی هستیم که بدون بازیکن خارجی بازی کردیم.»


برانکو در ادامه با اشاره به این موضوع که تیمش نیاز به تقویت دارد، خاطرنشان کرد:« در روزهای آتی 4،5 بازیکن به تیم اضافه می کنیم و تقریبا می توانم بگویم در هر خطی یک بازیکن می گیریم».


سرمربی تیم پرسپولیس در مورد بازیکنان اوکراینی این تیم که در مدت حضور در فوتبال ایران نمایش خوبی نداشتند و همواره مورد انتقاد رسانه ها قرار داشتند، عنوان کرد: « بازیکنان اوکراینی کیفیت نسبی را داشتند؛ آنها 7 روز قبل از بازی ها آمدند و با استراحتی تقریبا طولانی. در کنار این مسائل ما فصل را خیلی مطمئن و قاطع شروع کردیم و طبیعی است که تیمی که برنده می شود را تغییر ندهم. من اولویت را به بازیکنان بومی دادم و اگرچه در یک سطح مشابه بودند اولویت را به بازیکنان بومی دادم و مشکلی در اینجا نمی بینم».


سرمربی کروات پرسپولیس در مورد دلیل جدایی بازیکنان اوکراینی تیمش در پایان نیم فصل بیان کرد:« در نیم فصل دوم بازیکنان اوکراینی  خیلی دوست داشتند بازی کنند ولی تصمیم و ارزیابی این بود که تیم شکل خود را گرفته و نیازی به آنها نیست و تصمیم نهایی گرفتیم که آنها با توافق از تیم جدا شوند. در نهایت هم نشان داده شد که تصمیم درستی گرفتیم، چرا که تیم قاطعانه و سه هفته زودتر با استفاده از بازیکنان بومی قهرمان شد».


برانکو در پایان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه تا در فصل پیش رو هم به سیاست نگرفتن بازیکنان خارجی ادامه می دهد یا نه، گفت:« بازیکنانی که احساس بکنیم کیفیت خوبی داشته باشند می گیریم ولی اگر بازیکنی کیفیت لازم را نداشته باشد نخواهیم گرفت.»