دلایل افت استقلال در سه دیدار اخیر

استقلال از دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر تا هفته بیست و نهم بد کار کرده است. در واقع دیدار با گسترش فولاد برای استقلال با زحمت به تساوی کشید و بعد از آن مقابل صبای قم این تیم اگر حنیف عمران زاده سلسله اتفاق های عجیب را رقم نمی زد نیز استقلال نمی توانست آن دیدار را ببرد و در نهایت استقلال مقابل تراکتورسازی هم شکست خورد تا از سه بازی و ۹ امتیاز ممکن تنها ۴ امتیاز گرفته باشد آن هم با شاهکارهای مدافع صبایی وگرنه امتیازها می توانست یک یا دو باشد.

اما بر سر استقلالی که همه حریفان را شکست می داد و بهترین تیم نیم فصل دوم شده بود چه گذشته که اینچنین دچار بحران شده و یک به یک امتیازها و کیفیت بازی هایش را از دست داده است؟

نگاهی به حرف های منصوریان بعد از بازی با تراکتورسازی می اندازیم. «منصوریان با اشاره به اینکه اگر از شانس ‌هایتان در فوتبال استفاده نکنید تنبیه می ‌شوید، گفت: برخلاف جریان بازی، محمد ابراهیمی گل زد و آنها از موقعیت خود استفاده کردند و پیروز شدند.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه در این مدت استراحت خوبی نداشتیم، افزود: بازیکنان خسته بودند و هم اکنون نیز نیاز به ریکاوری خوب دارند. البته باید مواظب بازیکنان برای دیدار با الاهلی امارات در لیگ قهرمانان آسیا باشیم. »

به نظر می رسد مربی استقلال بدشانسی و خستگی را دلیل افت استقلال می داند در حالیکه به نظر می رسد منصوریان به اصلی ترین دلایل افت استقلال اشاره نمی کند و در حال رعایت اصول اخلاقی است چرا که استقلال نمی تواند بیشتر از تراکتورسازی و پرسپولیس خسته باشد. اگر به بازی های آسیایی باشد پرسپولیس تحت فشارتر از استقلال به میدان رفته و حریفانی به مراتب سخت تر داشته اما باز هم چهار گل به پدیده می زند و جشن قهرمانی می گیرد و تراکتورسازی هم به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتش و از دست دادن بازیکنانی مثل سروش رفیعی می تواند به دلیل کمبود بازیکن نسبت به استقلال خسته تر باشد چرا که استقلال جوان های شایسته ای برای جانشینی در ترکیب اصلی داشت اما تراکتورسازی این بازیکنان را ندارد.

بحث بدشانسی هم کلا زیاد قابل قبول نیست و به نظر می رسد عدم مدیریت حاشیه های تولیدی قبل از بازی با تراکتور سازی در مورد رحمتی بیشتر آسیب رسان بوده باشند تا شانس و تصادف. اما آنچه منصوریان در مورد افت استقلال نمی گوید چیست؟

نگاهی به شرایط هفته های اخیر استقلال می اندازیم، بازیکنان استقلال به دلیل عدم دریافت بخش بزرگی از مطالباتشان چد هفته ای درگیر اعتصاب بودند و حالا هم درگیر خبرسازی برای جدایی از این تیم هستند. از کاوه رضایی بگیرید تا برسید به نورافکن که آنقدر عصبی است که با یعقوب کریمی درگیر می شود آن هم روی نیمکت ذخیره ها وسط بازی.

دوباره نگاه می کنیم، پرسپولیس این مشکل را ندارد، تراکتورسازی هم با وجود مشکلات مالی این مشکلات را کمتر دارد. در واقع به نظر می رسد بازیکنان استقلال تمرکز کامل خود را از دست داده اند و از حالا یا به فکر جدایی و بررسی پیشنهادهای دیگر هستند و یا عصبی اند و از نظر مالی تحت فشار وگرنه بازیکنان استقلال همان بازیکنان هستند که در همه دیدارها گلزنی کرده اند و دربی را برده اند و در آسیا هم شانس زیادی برای صعود دارد. با این وجود آنها سه بازی است که افت کرده اند و درست  با کیفیت قبل بازی نمی کنند.

شاید منصوریان بهتر باشد که دلیل اصلی افت استقلال را بازبینی کند وگرنه ممکن است در ادامه دیدارها به ویژه در دیدارهای آسیایی هم با مشکل مواجه شود.