بد شانسی مهاجم منچستر/خداحافظی زلاتان از فوتبال با مصدومیت

یونایتد که در لیگ برتر برای کسب سهمیه می‌جنگد و در لیگ اروپا نیز به نیمه نهایی صعود کرده و به دنبال قهرمانی است، با این خبر ضربه سختی دریافت خواهد کرد زیرا زلاتان با زدن 28 گل، بهترین گلزن این تیم در این فصل بوده است. همچنین شک و شبهه بسیاری در مورد تمدید قرارداد با او نیز در الدترافورد به وجود آمده است.

اوایل هفته بود که دیلی میل مدعی شد باشگاه لس آنجلس گلکسی آماده است تا حقوق فصلی 5 میلیون پوند را به زلاتان ارائه کند و پیشنهاد آنها هنوز سر جای خود است. با توجه به زمان شروع لیگ آمریکا که در زمستان است، آنها امیدوارند تا آن زمان زلاتان ریکاوری کرده و آماده بازی کردن باشد.

ستاره سوئدی در جریان دیدار مقابل اندرلخت، در حالی که تعادل نداشت روی زانوی خود فرود آمد و فشار بیش از حد وارد به زانو باعث مصدومیت شدید او شد. ترس هواداران یونایتد از پارگی ACL زانوی اوست و همینطور دیگر آسیب هایی که به رباطش وارد شده باشد. معمولا مدت دوری از میادین برای چنین مصدومیت هایی بین 6 تا 9 ماه است.

فصل برای زلاتان در این نقطه به پایان رسید و در حالی که او امیدوار بود بتواند در فینال رقابت های لیگ اروپا که در سوئد برگزار می‌شود حضور داشته باشد، حتی قادر به همراهی تیمش مقابل سلتاویگو در نیمه نهایی هم نخواهد بود.

مارکوس راشفورد، مهاجم جوان یونایتد که در چند هفته اخیر نیز خوب کار کرده بود، احتمالا جای زلاتان را در بازی روز یکشنبه مقابل برنلی پر خواهد کرد و همچنین شانس بازی کردن وین رونی نیز بالا خواهد رفت.

 

حالا کاپیتان یونایتد این فرصت را دارد که در مقطع پایانی فصل، خودی نشان داده و نظرات را به نفع خود جلب کند. مهاجم انگلیسی از زمان شکستن رکورد گلزنی منچستریونایتد، نیمکت نشین شد و هنوز نتوانسته جایی برای خود در تیم پیدا کند.  او روز پنجشنبه به ترکیب 18 نفره بازگشت ولی مورینیو مقابل اندرلخت از او استفاده نکرد و آنتونی مارسیال را به جای زلاتان به زمین فرستاد.

 

مورینیو از آمادگی رونی مطمئن نیست و از همین رو درباره بازی کردن او در مقطع پایانی فصل ریسک نمی‌کند.