رئیس فدراسیون فوتبال به باشگاه ها اخطار داد

جلسه کمیته فنی وتوسعه فوتبال در سال جدید امروز با حضور مهدی تاج، مرتضی محصص، محمدرضا ساکت، محمود شیعی، محمود یاوری، لیلا صوفی زاده و پرستو قدسی برگزار شد.

* برنامه جوانان برای جام جهانی و اخطار مهدی تاج

در ابتدای جلسه امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم فوتبال جوانان گزارش کاملی از برنامه های این تیم ارائه کرد. وی برنامه های صورت گرفته از مرحله انتخابی مسابقات جوانان در بحرین، حضور در تورنمنت دوستانه کره جنوبی، اردوی تدارکاتی آلمان، برگزاری بازی با تیم سنگال(که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود) و همچنین ادامه اجرای فعالیتهای این تیم برای روند آماده سازی ملی پوشان به منظور حضوری پر قدرت در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۷ کره جنوبی را ارائه کرد.

در این نشست بر حضور همه جانبه ملی پوشان در اردوهای پیش رو و در اختیار بودن بازیکنان در تیم ملی تاکید شد و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد هرگونه تخطی در این خصوص را به کمیته انضباطی ارسال می کند.

بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال بانوان در ویتنام

مریم آزمون، سرمربی و مریم جهان نجاتی، مربی تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسالان گزارش کاملی را از زمان آغاز تمرینات این تیم پس از دو سال تا زمان حضور در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای فوتبال بانوان آسیا ارائه کردند. این تیم پس از برگزاری اردوهای مستمر با تیم ملی اوکراین بازی تدارکاتی انجام داد و در نهایت با حضور در مسابقات مقدماتی جام ملتهای فوتبال بانوان آسیا با ۲ برد و ۲ باخت به کار خود پایان داد. ضمن اینکه اعضای کمیته فنی به بررسی نقاط ضعف و قوت ملی پوشان در این مسابقات پرداختند.

AFC دقت کن!

همچنین مقرر شد محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال با کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص وضعیت میزبانی مسابقات که توسط کشورها بر عهده گرفته می شود، مکاتباتی را انجام دهد و خواستار دقت AFC در تعیین کشورهای میزبان شود. قرار شد تا کادر فنی تیم ملی بانوان، برنامه های خود را به منظور برگزاری اردوهای مستمر به جهت بررسی در اختیار کمیته فنی و توسعه، قرار دهد.

گزارش حضور تیم جوانان ایران در روسیه

سپس لیلا وقاری به همراه سمیه شهبازی سرمربی و مربی تیم جوانان ایران گزارشی از حضور تیم جوانان در تورنمنت سوچی روسیه را ارائه کردند. پس از آنالیز و برنامه های این تیم، کمیته فنی و توسعه متوجه رشد قابل توجه تیم از لحاظ کیفیت فنی و کسب نتایج، ترکیب تیم و همچنین حضور بازیکنان از تمامی استانها شد.

با توجه به اینکه در این رده سنی مسابقات لیگ برگزار نمی شود، مقرر شد تا سازمان لیگ برتر در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد تا با مدیریت کامل و دقیق بر ارتقای کیفی مسابقات لیگ فوتبال بانوان، گام ارزنده ای برای رشد و توسعه ورزش فوتبال بانوان در رده های پایه برداشته شود.

مربیان فاقد مدرک، اجازه فعالیت ندارند

در این نشست اعضای کمیته فنی و توسعه به بررسی برگزاری دوره های تخصصی دروازه بانی، بدنسازی و مربیگری ویژه بانوان پرداخته و در نهایت مقرر شد توسط فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ برتر ابلاغ شود که مربیان بانوان که فاقد مدارک تخصصی هستند، اجازه همراهی با باشگاه ها را نداشته باشند و کارت مربیگری برای آنها صادر نشود.

بررسی سازماندهی وضعیت تیم های پایه آقایان و بانوان

در پایان این نشست در ارتباط با سازماندهی تیم های زیر ۱۳ سال، زیر ۱۴ سال، زیر ۱۵،  زیر ۱۶، زیر ۱۸ و زیر ۱۹ سال آقایان و همچنین زیر ۱۴و زیر ۱۶ سال بانوان بحث و بررسی شد و مقرر شد تا جمع بندی نهایی در نشست آتی این کمیته صورت بگیرد.