دوئل استقلال و تراکتور برای گرفتن سهمیه ادامه دارد

کسب رتبه دوم در لیگ برتر در واقع بسیار مهم است و شاید به همین دلیل باشد که رقابت استقلال با تراکتور سازی کاملا داغ است و همچنان ادامه دارد. با گلی که مهدی رحمتی از ابراهیمی دریافت کرد در واقع این استقلال است که حالا ممکن است به پلی آف آسیا سقوط کند و سهمیه مستقیم با قوانین موجود نگیرد.

 با این وجود هنوز دو هفته تا پایان مسابقات باقی مانده و اتفاقا هر دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی بازی های سختی در ادامه مسابقات دارند و اینکه هر کدام امتیازهایی را از دست بدهند اصلا بعید نیست.

استقلال در هفته بیست و نهم با پدیده ای مسابقه می دهد که از نظر آماری یکی از بهترین تیم های نیم فصل دوم لیگ برتر بوده و البته بعد از شکست سنگین مقابل پرسپولیس با چهار گل برای جبران مافات مقابل استقلال صف آرایی می کند.

در آن سو و در هفته بیست و نهم تراکتورسازی اما با سپاهان اصفهان دیدار می کند که بدون توضیح خاصی مشخص است که این دیدار بسیار فشرده و سخت خواهد بود و نبرد کرانچار و قلعه نویی هم بر جاذبه های این دیدار می افزاید.

در هفته سی ام اما استقلال به دیدار سپاهان خواهد رفت که در دور رفت با این تیم مساوی کرد. این دیدار دقیقا مانند دیدار تراکتورسازی با سپاهان است و کیفیت برابری دارد اما تراکتورسازی در این هفته به مصاف نفت تهرا با علی دایی و مبعلی و قاضی و دیگرانش خواهد رفت.

باید دید پایان این نبرد برای کسب سهمیه مستقیم آسیا چه خواهد بود. و آیا استقلال دوباره مثل سال قبل که با مظلومی به مقام سوم رسید باز هم همان رتبه را به دست می آورد یا اینکه امسال با یک پله ترقی در جایگاه دوم می ایستد؟

 نکته جالب اینجاست که هر دو باشگاه علاوه بر داشتن مربیانی با ریشه استقلالی، هر دو در پنجره زمستانی  توسط فیفا محروم شدند و برای کسب سهمیه آسیا با هم رقابت می کنند.