جباروف باید به استقلال بازگردد
پندار توفیقی پس از پایان جلسه امروز (دوشنبه) هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد وضعیت تمدید قرارداد بازیکنانی چون امید ابراهیمی و کاوه رضایی اظهار داشت: «رضایی و ابراهیمی بازیکنان استقلال هستند. اگر به صفحات شخصی آنها دقت کرده باشید، به هواداران اعلام کرده‌اند که از طریق سامانه #730* به باشگاه کمک کنند تا استقلال بتواند حضور قدرتمندی برای فصل آینده داشته باشد. این موضوع نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند در استقلال بمانند.»

 

وی افزود: «علیرضا منصوریان طی نامه‌ای به باشگاه خواستار تمدید قرارداد همه بازیکنانی شده است که قراردادشان این فصل به پایان می‌‌رسد. صحبت‌های ما با بازیکنان خوب پیش رفته است و امیدواریم مسئله‌ای پیش نیاید و قراردادشان را تمدید کنند. به طور حتم سرمربی هم با بازیکنان صحبت خواهد کرد و هر دو طرف شرایط را برای ادامه همکاری در فصل آینده می‌سنجند.»

 

 دبیر هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد تغییرات در هیئت مدیره این باشگاه خاطر نشان کرد: «هر تغییری از طریق رئیس مجمع یعنی وزیر ورزش و جوانان صورت می‌گیرد.»

 

توفیقی در خصوص وضعیت نقل‌وانتقالات استقلال گفت: «همان‌طور که گفتم، منصوریان خواستار تمدید قرارداد همه بازیکنان شده است. در چند پست هم بازیکن می‌خواهیم که در حال مذاکره هستیم. روزبه چشمی به طور حتم به لیست ما اضافه می‌شود و با توجه به اینکه جباروف با ما قرارداد یک سال و نیم بسته و به صورت قرضی راهی سپاهان شده است، باید به استقلال بازگردد. توافق‌نامه محترمانه‌ای با سپاهان امضا کردیم که جباروف بی‌قید و شرط پس از پایان فصل به استقلال برگردد. این توافقنامه را طاهری مدیرعامل سپاهان و جباروف امضا کرده‌اند. ما یکی دو بازیکن در پست‌های دیگر نیاز داریم و زمانی که نتایج نهایی شود، اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.»

 

وی در مورد درخواست باشگاه استقلال از هواداران برای کمک مالی عنوان کرد: «باشگاه و بازیکنان یک فکر دارند، اگر به صفحات مجازی همه بازیکنان نگاه کنید همه در حال تبلیغ این سامانه هستند تا هوادار میلیونی استقلال پشت تیم قرار بگیرد. در فصل جاری به دلیل پرداخت بدهی بازیکنان خارجی بودجه باشگاه برای بسته تیم در فصل آینده کم شده و امیدواریم از 20 میلیون هوادار استقلال 10 درصد آنها که تمکن مالی دارند با حداقل 10 هزار تومان به باشگاه کمک کنند. امیدواریم بتوانیم تیم خوبی ببندیم تا فصل آینده ستاره سوم را کسب کنیم.»

 

دبیر هیئت مدیره باشگاه استقلال در واکنش به این سوال که دریافت کمک مالی از هواداران استقلال و پرسپولیس در شان این دو باشگاه نیست، گفت: «آیا صدا و سیما به استقلال و پرسپولیس کمک می‌کند؟ محل درآمد استقلال و پرسپولیس از حق پخش تلویزیونی است، اما یک ریال هم داده نمی‌شود. این دو تیم حداقل 30 بازی در یک فصل انجام می‌دهند اما کمکی از سوی صدا و سیما نمی‌شود. دولت هم کمک نمی‌کند و حق کپی رایت هم در دست ما نیست. لباس ما را در منیره و با کیفیت پایین به هوادار می‌دهند، در صورتی که کپی رایت باید دست خودمان باشد. بنابراین تنها فکر ما سامانه هواداری است این نکته را باید بگویم مدیران و بازیکنان هم در این سامانه کمک میلیون کردند. انتظار ما از هواداران این است که با حداقل مبلغ به باشگاه کمک کنند تا این برهه را بگذاریم.»

 

توفیقی در مورد این تقابل با تیم‌های عربستانی در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا خاطر نشان کرد: «در نامه‌ای تقاضا کرده‌ایم که در صورت برخورد با تیم‌های عربستانی کشور ثالث برای میزبانی ما تاشکند باشد تا عمان.»

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا باشگاه در نقل و انتقالات به مشکل می‌خورد یا نه گفت: «نقل و انتقالات ما مشکلی ندارد. هم افتخاری و هم من کمک می‌کنیم که نقل و انتقالات را سپری کنیم.»

 

دبیر هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد بحث بازگشت پژمان منتظری به استقلال گفت: «ما در مورد هیچ بازیکنی که حضورش قطعی نباشد صحبت نمی‌کنیم. اگر بازیکن مد نظر باشد با او مذاکره کرده و سپس نتیجه را اعلام می‌کنیم.»