ثبت رکوردهای تاریخی، انگیزه پرسپولیس در هفته های پایانی

درست است که نتیجه بازی هفته آخر پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان در سرنوشت قرمزها هیچ تاثیری نمی‌گذارد و بیشتر برای تیم های انتهای جدول مهم است، با این حال اگر پرسپولیسی‌ها به فکر خلق رکوردهای تاریخی باشند می توانند با انگیزه مضاعف در مشهد به میدان بروند.

بیشترین امتیاز

پرسپولیس با برد مقابل پدیده رکورد امتیاز در لیگ های ۱۶ تیمی را شکست و از رکورد ۶۵ امتیاز فولاد در لیگ چهارم عبور کرد. پرسپولیس اگر سیاه‌جامگان را ببرد رکورد قهرمان‌های لیگ های ۱۸ تیمی را می شکند و با ۶۹ امتیاز بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر را به نام خودش ثبت می کند. کسب یک امتیاز در بازی آخر هم باعث خواهد شد تا قرمزها با ۶۷ امتیاز به رکورد بیشترین امتیاز در لیگ های ۱۸ تیمی برسد، با این تفاوت که سپاهان و استقلال در لیگ های ۱۸ تیمی با ۳۴ بازی به این حدنصاب رسیدند ولی پرسپولیس با ۳۰ بازی ۶۷ امتیازی می شود.

باکیفیت ترین قهرمان

پرسپولیس همین الان هم با کیفیت ترین قهرمان لیگ برتر است. این تیم اگر بازی آخر خود را ببرد به میانگین ۲،۳ امتیاز در هر بازی می رسد. میانگینی تاریخی که شکستن آن در آینده آسان نخواهد بود.

بهترین خط حمله لیگ

پرسپولیس همین الان با ۴۶ گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد، استقلال اما ۴۳ گله است. قرمزها اگر برای محکم کاری در مشهد گل بزنند با خیلی آسوده این عنوان را هم از آن خود می‌کنند.

بهترین خط دفاع تاریخ

دریافت سه گل در بازی با ذوب آهن کمی کار پرسپولیس را خراب کرد. این تیم در ۲۹ بازی ۱۳ گل دریافت کرده و اگر در بازی با سیاه‌جامگان ۱۱ گل نخورد عنوان بهترین خط دفاعی لیگ شانزدهم را تصاحب می کند. با این حال قرمزها اگر دروازه خود را بسته نگه دارند با ۱۳ گل خورده رکورد کمترین گل خورده در یک دوره لیگ برتر را می شکنند. استقلال خوزستان فصل قبل ۱۴ گل دریافت کرد.

بیشترین برد تاریخ

پرسپولیسی‌ها همین الان هم با ۲۰ برد رکورد بیشترین برد در تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند آنها می توانند این رکورد را بهبود بخشند.

کمترین باخت

پرسپولیس با تنها سه باخت کمترین شکست را در این فصل متحمل شده است. این تیم اگر پنجشنبه نبازد با کمترین باخت لیگ را به پایان می رساند. با رکورد کمترین باخت در یک فصل لیگ هم برابری می کند.

باکیفیت ترین میهمان

پرسپولیس عنوان بهترین تیم در خانه را کسب کرده است، اما عنوان بهترین تیم خارج از خانه در اختیار تراکتورسازی است. پرسپولیس اگر در بازی آخرش برنده شود عنوان خطرناک ترین میهمان را هم از آن خود می کند.

بیشترین کلین‌شیت

پرسپولیس در ۲۰ بازی این فصل خود گلی دریافت نکردند. این تیم می تواند با ثبت ۲۱ کلین‌شیت در لیگ های ۱۶ تیمی یک رکورد جدید به نام خود ثبت کند. علیرضا بیرانوند هم به دنبال هجدهمین کلین‌شیت خودش است.

بهترین گلزن

عنوان بهترین گلزن لیگ شانزدهم به مهدی طارمی خواهد رسید، با این حال این بازیکن انگیزه دارد که در بازی با سیاه جامگان به ۱۸ گل خود اضافه کند.

بهترین بازیکن

در جدول رده‌بندی بهترین بازیکنان لیگ براساس نمرات سایت نود، رقابت نزدیکی بین سیدجلال حسینی و امید ابراهیمی در صدر وجود دارد. کاپیتان پرسپولیس برای اینکه عنوان بهترین بازیکن لیگ را از آن خود کند به یک نمایش خوب در مشهد نیاز دارد.

بهترین گلساز

سروش رفیعی، محسن مسلمان و علی علیپور می‌توانند در صدر جدول بهترین گل‌سازان لیگ قرار بگیرند به شرط اینکه در مشهد حداقل دو پاس گل بدهند.

بهترین تفاضل گل

بهترین تفاضل گل در تاریخ لیگ با تفاضل ۳۷+ متعلق به سپاهان است البته سپاهان در ۳۴ بازی به این تفاضل گل رسید. پرسپولیس برای رسیدن به این تفاضل گل به یک برد چهار بر صفر نیاز دارد. پرسپولیس در صورتی رکورد تفاضل گل در لیگ های ۱۶ تیمی را در بازی آخر از دست می دهد که در مشهد حداقل شش گل دریافت کند. این تیم می تواند با یک برد یک رکورد تاریخی از نظر تفاضل گل در لیگ های ۱۶ تیمی هم ثبت کند.