بازیکن ایرانی که ژاوی آسیا لقب گرفت

سه گل مهدی طارمی به الوحده، او را تبدیل به چهره اصلی بازی با الوحده کرد. در روز زوم کردن همه دوربین‌ها روی طارمی، ژاوی تیم برانکو کمتر دیده شد و عملکرد فوق العاده‌اش، به اندازه کافی زیر ذره بین قرار نگرفت. محسن مسلمان در بازی با الوحده، 71 پاس داد و آمار بیش از 90 درصد پاس صحیح را به جا گذاشت. آماری که حداقل از سطح آسیا، کاملا فراتر است.

روش اصلی حملات پرسپولیس در این مسابقه، فشار از جناحین بود. 78.5 درصد حملات سرخپوشان، از جناحین انجام شد و آن‌ها فقط 21.5 درصد از حملات‌شان را از عمق انجام دادند. وظیفه اصلی رساندن توپ به هافبک‌های کناری پرسپولیس در این بازی، بر عهده مسلمان بود. مناطقی که او پاس‌های صحیحش را داده، اهمیت او در سبک بازی پرسپولیس را نشان می‌دهد.مسلمان در این مسابقه 3 موقعیت گل هم برای پرسپولیس ساخت که مهمترین آن‌ها، گل سوم این تیم بود. دقایقی که بخاطر اشتباه بیرانوند، بازی گره خورده بود مسلمان با یک پاس دقیق طارمی را با دروازه‌بان حریف تک به تک کرد تا پرسپولیس، دوباره تیم برنده میدان شود.

تیم برانکو برای موفقیت، نیاز به ابزار زیادی دارد اما شاید نقش مسلمان، کلیدی‌تر از همه بازیکنان باشد.بازیکنی که در ایرانبه مهندس معروف است و در آسیا به ژاوی.