جنگ جدید کی روش - برانکو در راه است!
در این لیست، نام اکثر بازیکنان خوب لیگ برتر دیده می‌شود. فدراسیون فوتبال برای  گرفتن ویزای این بازیکنان اقدام کرده و احتمالاً در هفته آتی آنها باید به سفارت این کشور در تهران بروند تا فرم‌های لازم را پر کنند. در اینصورت مشخص می‌شود چه بازیکنانی دعوت شده‌اند و چه بازیکنانی دعوت نشده‌اند.

 

هر چند تاریخ شروع اردوی اتریش اعلام نشده اما به احتمال فراوان تیم ملی از روز چهارم خرداد عازم اتریش می‌شود تا اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کند. تیم ملی پس از چند روز اردو در این کشور، عازم مونته نگرو می‌شود تا دیدار دوستانه خود را با تیم ملی این کشور برگزار کند. اردوی تیم ملی در اروپا قرار است ۱۰ روز به طول بینجامد و پس از آن ملی‌پوشان‌ به ایران بازمی‌گردند تا به مصاف ازبکستان بروند.

 

برنامه حضور لژیونرها هم در اردو مشخص شده است. با هماهنگی‌های صورت گرفته با باشگاه‌های خارجی، لژیونرها همگی در اتریش به تیم ملی ملحق می‌شوند. سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، مسعود شجاعی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد و علی کریمی لژیونرهایی هستند که برای دیدار با ازبکستان دعوت شده‌اند.

 

کی‌روش هنوز درباره زمان حضور بازیکنانی که در لیگ قهرمانان با تیم‌های باشگاهی‌شان حاضر خواهند بود، صحبتی نکرده است. طبق برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌هایی که به مرحله بعدی رفته‌اند، روزهای دوم و نهم خرداد در لیگ قهرمانان به میدان می‌روند. پرسپولیس که بیشترین ملی‌پوش را دارد، به مرحله بعدی رفته است. قاعدتاً این باشگاه ملی‌پوشانش را به تیم ملی نمی‌دهد و به همین خاطر احتمالاً بازیکنان این تیم بیش از نیمی از زمان اردوی اتریش را از دست می‌دهند. از آنجا که بازی با ازبکستان بسیار حیاتی است، کی‌روش علاقه‌مند بود بازیکنان از ابتدا در اردو باشند ولی با برنامه لیگ قهرمانان آسیا، این مسئله امکان‌پذیر نیست.

 

کی‌روش هنوز در این باره حرفی نزده ولی حتی این شایعه شنیده می‌شود آنها شاید اردوی اتریش و بازی با مونته نگرو را از دست بدهند. وقتی بازی‌های لیگ قهرمانان نهم به پایان می‌رسد، آنها دهم به اردو می‌رسند و در این بین کی‌روش یک روز احتمالاً استراحت می‌دهد و عملاً این بازیکنان زمان زیادی برای حضور در تمرینات نخواهند داشت. به همین خاطر شایعه شده شاید آنها اردوی پیش‌رو را از دست بدهند‌؛ مگر اینکه باشگاه‌های صعود کرده بازیکنان خود را زودتر در اختیار تیم ملی بگذارند.