منشا نمی تواند برای پرسپولیس بازی کند

حیدر بهاروند در حاشیه رونمایی از جام قهرمانی حذفی کشور در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم از اینکه دو سال است این مسابقات در شهر خرمشهر برگزار می‌شود جایی که مردم آن زحمات زیادی برای امنیت کشور کشیدند و در زمان جنگ با تمام سختی هایی که داشتند رو در روی دشمن ایستادند و اجازه ندادند که آنها خاک ایران را تصرف کنند.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که آیا تیم های بدهکار می توانند بازیکن خارجی جذف کنند یا خیر، گفت: چند وقت پیش مصوبه ای با تصمیم فدراسیون فوتبال اجرایی شد که تیم های بدهکار حق جذب بازیکن را ندارند و تا زمانی که بدهی های خود را پرداخت نکنند نمی توانند با هیچ بازیکنی قرارداد ببندند. تیم هایی که رای انضباطی برای آنها صادر شده اجازه جذب بازیکن ندارد.

وی در خصوص گادوین منشا که به تازگی پرسپولیس اعلام کرده قرارداد جدیدی با این بازیکن به ثبت رسانده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و با توجه به بدهی هایی که باشگاه پرسپولیس دارد نمی تواند از منشا بازی بگیرد.

وی تاکید کرد: البته تنها پرسپولیس نیست که بدهی دارد و تیم های زیادی هستند که مشمول بدهی هستند البته ما اسامی آنها را اعلام نکرده ایم و اگر قرار شد رسانه ای شود حتما نام باشگاههای بدهکار را خواهیم برد.

تمام تیم های بدهکار از وضعیت بدهی خود مطلع هستند و می دانند که نمی توانند بازیکن جذب کنند البته فرصت کوتاهی برای آنها باقی مانده تا اگر بدهی هایشان را پرداخت کردند حق جذب بازیکن جدید دارند.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به پرسش دیگری که این مسئله باعث خواهد شد تا بازیکنان متضرر شود، ادامه داد: بازیکنان قبل از قرارداد استعلام خواهند گرفت و می دانند که نمی توانند با تیمی قرارداد ببندند که بدهی دارد بنابراین جای نگرانی برای بازیکن نیست و او می تواند با تیمی قرارداد ببندد که مشکل ثبت نداشته باشد.

بهاروند در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تیم های بدهکار لیگ برتری هر چه زودتر مشکلات خود را حل کنند و بتوانند بدون هیچ مشکلی لیگ هفدهم را آغاز کنند.