فروپاشی کاخ آرزوهای ویسی در اصفهان

تیم فوتبال سپاهان که در لیگ برتر پانزدهم روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشت و نیمکتش دچار تغییر و تحولات زیادی شد، برای بازگشت به روزهای اوج در ابتدای لیگ برتر شانزدهم سراغ مربی تیم قهرمان رفت.

عبدالله ویسی که با استقلال خوزستان دست به کار بزرگی زد و جام قهرمانی را از پرسپولیس آماده برانکو گرفت به درخواست مسئولان باشگاهش مبنی بر ادامه همکاری پاسخ منفی داد و راهی اصفهان شد تا بتواند زردپوشان را به دوران اقتدار برگرداند.

سپاهان فصل را با شکست آغاز کرد اما کسب دو پیروزی پیاپی باعث شد هواداران به تیم ویسی امیدوار شوند اما این مربی نتایجی سینوسی می‌گرفت و تیمش از ثبات برخوردار نبود. در کوران مسابقات، صندلی مدیرعاملی باشگاه سپاهان هم دچار تغییر شد و محسن طاهری جای اصغر باقریان را گرفت. از همان ابتدا مشخص بود مدیرعامل جدید رابطه چندان خوبی با ویسی ندارد و این اختلاف سرانجام در موضوع جذب سرور جباروف، هافبک ازبکستانی استقلال نمود عینی پیدا کرد.

سرانجام در واپسین روزهای سال 1395، ویسی و سپاهان پس از گذشت تنها 7 ماه به بن‌بست رسیدند و این مربی نیمکت زردپوشان را به زلاتکو کرانچار واگذار کرد. سرمربی کروات سابق سپاهان در بازگشت دوباره به اصفهان نتایج خوبی را کسب کرد و موفق شد از 4 دیدار ابتدایی خود یک تساوی و 3 پیروزی کسب کند.

این تیم فصل را با رتبه پنجم به پایان برد تا پر افتخارترین تیم لیگ برتر نه‌تنها دستش از جام کوتاه بماند بلکه حتی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم ناامید شود. باید دید کرانچار می‌تواند زردپوشان اصفهانی را فصل آینده بار دیگر به قهرمانی برساند و جام را از دستان هموطنش در پرسپولیس خارج کند یا خیر.