منصوریان: مالکیت بازی را به حریف دادیم

علیرضا منصوریان پس از پیروزی یک بر صفر مقابل العین امارات در نشست خبری گفت: با همه وجود خدا را شکر می‌کنم خدا به دل جوانان و هواداران ما نگاه کرد که با تمام وجود از تیم حمایت کرد. صبر هواداران در روزی که بخش اعظم تیم یا مصدوم بودند یا در مجموعه ما نبودند جواب داد. به بازیکنان، کادر پزشکی و تدارکات خسته نباشید می‌گویم و تلاش شبانه روزی کردیم که به این نقطه طلایی برسیم امروز با وجود داشته‌هایمان مالکیت توپ را به حریف دادیم تا از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به تجربه‌ای که در نفت داشتم می‌دانستم العین عقب‌نشینی می‌کند و با فشار هواداران می‌توانیم به پیروزی برسیم. ۵۰ درصد راه صعود را طی کردیم و ۵۰ درصد دیگر را هم طی خواهیم کرد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه تصور می‌کرد این تعداد تماشاگر به ورزشگاه بیایند، گفت: در بازی با الاهلی، لوکوموتیو و ... هم تماشاگران استقلال به ورزشگاه آمدند. هواداران استقلال نشان دادند هر وقت که به ‌آنها نیاز داشته باشیم می‌ایند. هوادار استقلال مثل امروز هر وقت نیاز باشد ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آید. نیروی انتظامی گفت بعد از ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه ۲۰ هزار نفر پشت در آمدند و افتخار می‌کنم در مکتب استقلال پرورش یافته‌ام. خدا را شکر می‌کنم توانستیم رکورد پرتماشاگرترین بازی آسیا را بشکنیم. به من گفتند ضلع جنوبی شمالی ورزشگاه خالی است اما من گفتم هوادار استقلال به موقع خودش را می‌رساند.

منصوریان ادامه داد: این هدیه خداوند است این مسئله مخصوص تیم‌های ایرانی و به خصوص استقلال است که بدون جایزه و قرعه‌کشی ۱۰۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی می‌آید اما در کشورهای حوزه خلیج فارس ۵۰ ماشین گرانقیمت برای تماشاگران جایزه می‌گذارند تازه اگر تماشاگران به ورزشگاه بیایند. ما سرباز و کارگر هواداران هستیم.

منصوریان در پاسخ به این سوال که شما چند مهره اصلی را نداشتید، فکر می‌کنید بازی برگشت چطور باشد، اظهار داشت: ما یک بر صفر این بازی را بردیم اما منکر نفرات خوب العین نمی‌شود. خط دفاعی ما در ۱۸ قدم شانسی به حریف نداد. مجبور بودیم مالکیت بازی را به حریف بدهیم. بازیکنان العین بسیار خوب هستند. بنابراین فکر می‌کنم بازی برگشت بسیار سخت است. ما باید تفکرمان را عوض کنیم. 

وی ادامه داد: ما به کیفیت نگاه نمی‌کنیم و به ۵۰ درصد باقیمانده فکر می‌کنیم. امیدوارم ۲-۳ نفر دیگر هم مثل امید ابراهیمی برگردند. امروز روز خوب فرشید باقری بود و هر چه می‌گذرد کیفیت بازی او بهتر می‌شود. از خط دفاع هم تشکر می‌کنم بسیار خوب بودند و باید بگویم ما حتما نباید مالکانه بازی کنیم. در پلی‌آف نمی‌گویند استقلال مالک بود یا نه به نتیجه نگاه می‌کنند. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: در بازی برگشت حساب شده بازی  می‌کنیم. بچه‌ها می‌دانند چه برنامه‌ای داریم. برای امروز خدا را شکر می‌کنم ما بچه‌های جوان را بازی دادیم که در نبود ابراهیمی فرمانده هافبک بچه‌ها خوب بازی کردند. 

منصوریان در پاسخ به این سوال که شما گفتید بازی مالکانه را به حریف دادید این یک ریسک بود، چقدر مطمئن بودید که بازی را می‌برید، تصریح کرد: منطقی می‌گویم صد در صد نمی‌توانستم مطمئن باشم اما امیدوار بودم به خط حمله هم امیدواری دادم. خط حمله ما می‌توانست آنها را به زانو دربیاورد. در آزادی هیچ تیمی روی دست ما نرفته بود و هر تیمی که اینجا بود تحت فشار بود. خط دفاع ما کلین شیت کرد خط حمله گل زد. باید در العین بازی منسجم‌تری داشته باشیم هر چند بازی سخت است.

وی در مورداینکه آیا بهتر نبود جابر انصاری زودتر به میدان می‌آمد، گفت: ما باید روی سه بازیکن ریسک می‌کردیم. زکی‌پور و غفوری همین شرایط را داشتند. خیلی صبر و تحمل کردیم. به دکتر نوروزی هم قول داده بودیم تا آخرین لحظه از آنها استفاده نکنیم. جابر انصاری هم در ۴ بازی آخر با کیفیت بازی کرد. شاید لازم بود ۱۰-۱۵ دقیقه زودتر به میدان می‌آمد اما چون تازه از  مصدومیت رها شده بود در آن دقایق به میدان آمد. ما می‌خواستیم هم تعویض انجام دهیم و هم زمان را داشته باشیم و مدیریت کنیم. فوتبال روندی را ادامه می‌دهد که بسکتبال نزدیک شده و در دقایق پایانی اتفاقاتی زیادی در بازی می‌افتد. باید بازی را مدیریت می‌کردیم. اگر جابر هم مصدوم نبود شاید زودتر به بازی می‌آمد و یا فیکس می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چرا گفته است استقلال تیم اول پایتخت است و پرسپولیس تیم دوم، گفت:‌نمی‌خواهم به این سؤال جواب دهم.

منصوریان در مورد علت بازی با سه دفاع گفت: ما به خاطر عبدالرحمن با این سیستم بازی کردیم. او بازیکن خطرناکی است و می‌خواستیم در هر منطقه تحت فشار قرار بگیرد و در مناطق حساس می‌خواستیم او را نزدیک محوطه ۱۸ قدم‌مان نشود. کیفیت بالایی دارد. ما این ۳ دفاع را در بازی با سایپا و صبای قم امتحان کردیم. در دقایق پایانی با سایپا هم بازی با ۳ دفاع را آزمایش کرده بودیم.ما ابزار این را داریم و دوست دارم که دفاع ۳ نفره و خطی را تست کنیم. ابزار این را هم داریم که دو پیستون خوب داشته باشیم. در نیم فصل اول به دلیل نتایج سینوسی و ترکیب سینوسی تیم نتوانستیم این کار را انجام دهیم اما اگر فصل آینده عمری باقی باشد چنین کاری می‌کنیم.

وی در مورد حضور هواداران اظهار داشت: باید از هواداران استقلال تشکر کنم. امروز صد هزار نیروی یگان ویژه و انتظامی در ورزشگاه حضور داشت. یک نیمچه شیطنتی در ضلع جنوب غربی ورزشگاه انجام شد که احساس کردم تمام ورزشگاه دست شده تا او را بگیرد و آن فرد هنوز هم تا آزادی در حال دویدن است.این رفتارها قابل احترام است. وقتی رقیب سنتی ما هوادار از دست می‌دهد ما نگران می‌شویم. چرا باید با بی‌عقلی کاری کنیم لیزر انداختن در صورت بازیکن حریف چه معنایی دارد. در بازی با السد کل صورت ژاوی را لیزر پوشانده بود.امشب ۱۰۰ هزار یگان ویژه در ورزشگاه حضور داشت. خدا را شکر می‌کنم که هوادار ما مثل کلاف از مجموعه خود دفاع می‌کند. افتخار می‌کنم دست راستم پرچم ایران و در دست چپم پرچم استقلال است. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد قیمت گران ۴۵ و ۳۵ تومانی طبقه اول گفت: من باید در مورد قیمت بلیت‌های ۴۵ و ۳۵ هزار تومانی طبقه اول با مدیریت باشگاه صحبت کنم. تفاوت قیمت با طبقه دوم زیاد است. باید رعایت حال هواداران انجام شود و دست آنها را می‌بوسم.

منصوریان در مورد حضور سمور در زمین گفت: ما به حضور سمور و این موجودات در ورزشگاه آزادی عادت داریم. در زمین شماره ۲ آزادی تمرین می‌کنیم و پایین تورهای دروازه را باز می‌گذاریم تا سمور و روباه در آن گیر نکند. ورزشگاه آزادی ۲۰۰-۳۰۰ هکتار است و از این موجودات در آن یافت می‌شود.