ترمیم هیات مدیره سرخابی ها در دستور کار فدراسیون

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو در جمع خبرنگاران درباره واگذاری سرخابی‌ها گفت: وزارت ورزش تلاش می‌کند راهکار قانونی پیدا کرده و تیمداری و باشگاهداری نکند. رسالت وزارت ورزش این نیست. ما باید راهکار قانونی پیدا کنیم.

وی درباره معرفی اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس گفت: تعدادی از اعضا استعفا کرده و یکی هم به رحمت خدا رفته است.سیاست وزارت ورزش هم ترمیم هیات مدیره در دو باشگاه است.در جلساتی که برگزار می‌شود تلاش این است هر دو تیم فصل جدید را با برنامه‌ریزی بهتر شروع کنند.نکته کلیدی اسپانسر دو باشگاه است همانطور که می‌دانید دولت نمی‌تواند کمکی به این دو باشگاه داشته باشد تجربه یک و نیم سال گذشته یعنی از مهر 94 تا الان این بوده که با کمک مردم و هواداران و سامانه هواداری به استقلال و پرسپولیس کمک شود. این مسیری بود که سرخابی‌ها با کمک هواداران منابع‌شان را تأمین کردند و قهرمان لیگ شدند. من از بازیکنان، مدیریت و کادر تشکر می‌کنم اما هیأت مدیره ناقص است شاید یکی، دو هفته آینده هیأت مدیره ترمیم شود. 

داورزنی درباره اینکه آیا علی پروین هم جزو گزینه‌های شماست، گفت: اجازه بدهید اسمی از کسی نیاورم، مجموعه نفرات مختلف بررسی می‌شوند تا یک هیأت مدیره مناسب انتخاب شود.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه صحبت‌هایش در خصوص گلایه‌های هیأت‌های استانی شنا در مجمع امروز یادآور شد: طبق برنامه‌ای مجمع برگزار شد که حسابرس و مسئولان فدراسیون عملکردهای خود را ارائه کردند، در گزارشات نقاط ضعف و قوتی وجود داشت همچنین بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه فدراسیون شنا اقداماتی را برای بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 آغاز کرده که نیاز کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است خواسته هیأت‌ها این بود.

وی افزود: نداشتن امکانات اولیه برای کلاس‌ها و کشف استعدادها مشکلی بود که گریبانگیر بیشتر استان‌هاست. اکثر استان‌ها از حداقل امکانات محروم هستند، تلاش وزارت ورزش این است که زیرساخت‌ها را برای رشته‌های مدال‌آور داشته باشیم. باید نقاط ضعف برطرف شود و فدراسیون شنا با برنامه‌ریزی‌های هدفمند آینده بهتری پیش‌رو خواهند داشت. 

داورزنی در ادامه در پاسخ به این سؤال که شما خواسته‌ای فدراسیون‌ها بازی‌های تدارکاتی خود را در داخل کشور برگزار کنند، تصریح کرد: ما ظرفیت‌های مختلف و امکانات خوبی در استان‌ها داریم. کشورهای اروپایی هم اگر برای مسابقات مختلف میزبانی می‌گیرند فقط در مرکز برگزار نمی‌کنند بلکه در اکثر شهرها میزبانی می‌گیرند. ما هم در شهرهای مختلف امکانات زیادی داریم که باید از ظرفیت‌ها استفاده شود. 

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به هزینه‌های میلیاردی در زیرساخت‌ها در استان‌های مختلف، خاطرنشان کرد: ما میلیاردها تومان هزینه کرده‌ایم اما در مسابقه فقط توجه به تهران است. ما روی این موضوع بحث جدی داریم و با رؤسای فدراسیون‌ها صحبت کرده‌ایم. از سمت وزیر ورزش هم نامه 20 ماده‌ای در خصوص اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده تا هم اشتغال ایجاد کنیم تا هم مجموعه استان‌ها درگیر شوند. اگر می‌خواهیم میزبان شویم باید در شهرهای مختلف مسابقات را برگزار کنیم. 

وی ادامه داد: برای دیدارهای تدارکاتی می‌توانیم از کشورهای مختلف دعوت کنیم که به ایران بیایند. اگر قرار است تمرین برگزار شود تا جایی که می‌توانند فدراسیون‌ها ضرورت ندارد تیم را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، ترکیه و یا کشورهای اروپایی اعزام کنند. ما در کشورمان امکانات را داریم و باید از ظرفیت‌های داخلی خودمان استفاده کنیم. 

داورزنی در پایان درباره استخر 9 دی، گفت: قرار شد این استخر به فدراسیون واگذار شود درباره سایر امکانات هم در مجموعه آزادی برای مسابقات مشکلی وجود ندارد، خواسته هیأت‌ها این است که هر استان برای خودش برنامه‌ریزی کند.

وی درباره برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی گفت: فدراسیون‌هایی را که ثبت‌نامشان انجام شده انتخابات‌شان برگزار می‌شود.