بهترین بازیکنان استقلال مقابل العین از نگاه یک پیشکسوت

مهدی فنونی زاده با ابراز رضایت از پیروزی آبی پوشان برابر العین امارات در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: دو نیمه متفاوت را از استقلال و العین مشاهده  کردیم. آبی پوشان در نیمه اول کمی سردرگم بودند که علت آن هم نبود دو هافبک تاثیرگذار این تیم یعنی ابراهیمی و نورافکن بود. العین در نیمه اول از این شرایط به خوبی استفاده کرد و تقریبا نبض بازی را تا دقایق پایانی در اختیار داشت، اما استقلال در لحظات پایانی نیمه اول توانست بازی را در اختیار گرفته و یک موقعیت خطرناک هم به دست بیاورد.

وی تاکید کرد: اما در نیمه دوم استقلال با شرایط آرمانی رسید و توانست کاملا حاکم توپ و میدان شود، چندین بار با سانترهای دقیق خسرو حیدری صاحب موقعیت گل شود که مدافعان العین با سراسیمگی توپ ها را یکی پس از دیگری به کرنر بزنند.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: آبی پوشان توانستند مهره های تاثیرگذار العین خصوصا عمرعبدالرحمان را به خوبی مهار کنند و اجازه خودنمایی به آنها ندهند. همین مسئله باعث شد تا العین تحت فشار قرار گرفته تا در دقایق پایانی با اشتباه مدافعشان استقلال صاحب یک پنالتی شود و کاوه رضایی یک گل حساس را برای آبی پوشان به ارمغان بیاورد.

فنونی زاده در پاسخ به این پرسش که کدام بازیکن استقلال عملکرد قابل قبول تری مقابل العین داشت گفت: به نظر من همه بازیکنان خوب بودند اما اعتقاد دارم جان واریو و مجید حسینی بهترین عملکرد را مقابل العین داشتند و مورد تحسین همگان قرار گرفتند.

وی درخصوص حضور هواداران در ورزشگاه آزادی گفت: به اعتقاد من هواداران سهم بزرگی در موفقیت آبی پوشان داشتند آنها تمام نکات ایمنی را رعایت کردند و بهانه دست AFC نداند و با تشویق بی امان خود تا پایان بازی یکی از عوامل پیروزی استقلال برابر العین بودند.

پیشکسوت استقلال در پایان خاطرنشان کرد: دیدار برگشت برای استقلال که در امارات برگزار می شود بسیار سخت است آنها باید تمرینات جدی را تا زمان بازی انجام دهند و کادر فنی باید به گونه ای تیم اش را مقابل العین به میدان ببرد که بتواند با یک بازی منطقی و حساب شده به دور بعد صعود کند.