بیرانوند در پرسپولیس ماندنی شد؟

علیرضا بیرانوند گذشته تلخی داشته اما با تلاش و پشتکار بسیار زیاد خودش را به بالاترین سطح فوتبال ایران رساند و آنهایی که داستان زندگی علیرضا را می دانند، اعتقاد دارند هر پولی که در این فوتبال بگیرد، حقش است.

بیرانوند در شروع این فصل، اولین بازیکنی بود که به پرسپولیس پیوست و با اشتیاق زیادی قراردادش را منعقد کرد. در میانه های فصل به یکباره تصمیم عجیب تری گرفت و قراردادش را تا سال 1400 نیز تمدید کرد تا نشان بدهد چه انگیزه بالایی برای همراهی سرخپوشان دارد.

اگر از کنار سه بازی بد بیرانوند در فصل شانزدهم یعنی دربی برگشت، تقابل با ذوب آهن در هفته 29 و همچنین بازی با صنعت نفت در آبادان عبور کنیم، با آمار استثنایی این بازیکن مواجه می شویم؛ کل فصل برای بیرانوند تنها با 14 گل خورده و رقم زدن بهترین آمار ممکن در لیگ برتر در کنار استقلال خوزستان همراه بود.

او 17 کلین شیت داشت که بی سابقه است و توانست در لیگ قهرمانان آسیا نیز 4 کلین شیت دیگر به نام خود ثبت کند. مقابل الهلال عربستان و الریان قطر در مرحله گروهی و همچنین برابر لخویا در دو بازی رفت و برگشت از مرحله یک هشتم نهایی، بیرانوند موفق شد دروازه سرخپوشان را نجات بدهد.

او البته بعد از بازی با ذوب آهن تصمیم احساسی گرفت و مصاحبه عجیبی کرد اما دو، سه روز بعد پشیمان شد و به جای پافشاری بر روی داستان جدایی اش از پرسپولیس عنوان کرد می خواهد با قدرت بماند و به کارش ادامه دهد. در این مدت، مذاکراتی توسط مدیربرنامه هایش برای اخذ رضایتنامه صورت گرفته بود تا این بازیکن خرم آبادی، لژیونر شدن را تجربه کند ولی مدیران باشگاه با خواسته های گلر شماره یک شان مخالفت کردند.

حالا دیگر شرایط عالی است؛ بیرانوند به همراه پرسپولیس به جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 رسیده است. او در عین حال دروازه بان شماره یک تیم ملی است که کارلوس کی روش برای یک بازی تدارکاتی نیز حاضر نشد علیرضا را از اردو دور نگه دارد. همچنین رقم قراردادش بالا و منطقی است و از سوی دیگر هواداران پرسپولیس نیز مشتاق هستند تا او باز هم برای شان بازی کند.

همه اینها دست به دست هم داده تا بیرانوند در پرسپولیس بماند و انگیزه هایش برای ادامه همکاری با سرخپوشان افزایش یابد. خبرهای خوبی از اطراف باشگاه پرسپولیس مبنی بر ادامه همکاری با بیرانوند به گوش می رسد و باید دید آیا این اخبار به واقعیت نیز بدل می شوند یا قرار است شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.