آنچه باید درباره حریف آسیایی پرسپولیس بدانید

سرخپوشان پایتخت در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریف الاهلی عربستان شدند. آنها در 2 بازی رفت و برگشت باید در خارج از خانه به مصاف حریف عربستانی خود بروند.

تقابل پرسپولیس برابر الاهلی عربستان بهانه ای شد تا با این تیم عربستانی بیشتر آشنا شویم.
 تیم الاهلی عربستان در مرحله  گروهی لیگ قهرمانان آسیا با العین، ذوب آهن و بنیادکار همگروه بود و به عنوان تیم دوم بعد از العین به دور بعد صعود کرد.
این تیم عربستانی در مرحله گروهی در خانه خود توانست با نتیجه 2 بر صفر از سد بنیاد کار ازبکستان بگذرد و در زمین بی طرف هم ذوب آهن را 2 بر یک شکست داد. سپس این تیم در دو بازی رفت و برگشت مقابل العین امارات به تساوی 2 بر 2 دست یافت. تیم الاهلی عربستان در هفته پنجم با ۲ گل به بنیادکار ازبکستان باخت و در بازی پایانی با ۲ گل ذوب آهن را شکست داد.
این تیم عربستانی در مرحله حذفی هم در بازی رفت با الاهلی امارات یک بر یک مساوی کرد و بعد در  امارات با نتیجه ۳-۱ این تیم رو شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
کریستین گروس سوییسی سرمربی الاهلی عربستان است. وی سرمربی سابق تاتنهام، اشتوتگارت و بازل بوده است.
نکته جالب اینکه فقط یک بازیکن الاهلی عربستان جزء عربها نیست و حتی بازیکن های خارجی هم به جز همان یک نفر مابقی عرب هستند.
بازیکن های خارجی تیم الاهلی عربستان شامل عمر السومه فوروارد قدبلند ۲۷ ساله سوریه ای، فتفاتزیدیس یونانی که  سابقه حضور در جنوا، کیه وو و المپیاکوس با 26 سال سن دارد،  سعد عبدالامیر هافبک تیم ملی عراق با ۲۵ سال سن و بالاخره محمد عبدالشافی دفاع چپ ۳۱ ساله تیم ملی مصر هستند.
تیم الاهلی عربستان با ۵۵ امتیاز در لیگ عربستان بعد از الهلال ۶۶ امتیازی دوم شدند.
تقابل های الاهلی عربستان با نمایندگان ایران
الاهلی عربستان به طور کلی ١٤ بار با نمایندگان ایران رقابت کرده که  ٧ برد ، ٤ باخت و سه مساوی در کارنامه خود دارد.
تیم  الاهلی عربستان همچنین در مرحله حذفی  این مسابقات با تیم های سپاهان و نفت تهران تقابل داشت که سهم یک برد و یک باخت را برای خود ثبت کرده است.
  نکته قابل توجه دیگر تقابل الاهلی با ٥ نماینده از ایران بوده است. استقلال ، تراکتور ، سپاهان ، نفت تهران و ذوب آهن تیم هایی هستند که با الاهلی تقابل داشتند.
  پرسپولیس هیچ وقت با الاهلی عربستان تقابل نداشته است و استقلال با دو برد و سپاهان با سه باخت  به ترتیب بهترین و بدترین نتیجه را در برابر الاهلی عربستان دارند.
  همچنین بر اساس قرعه کشی تیم پرسپولیس در بازی رفت میزبان تیم الاهلی عربستان خواهد بود.