راهی که تراکتورسازی برای بازگشت نوراللهی جلوی پای پرسپولیس گذاشت

بازگشت احمد نوراللهی به پرسپولیس مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به نظر می‌رسد شماره هشت دوباره این پیراهن را بر تن خواهد کرد. نوراللهى که در پایان دور رفت فصل 96-95 براى پشت سر گذاشتن دوران سربازى از پرسپولیس راهى تراکتورسازى شده بود، روزهاى عجیب و غریبى را پشت سر گذاشت و به دلیل محرومیت این باشگاه تبریزی از جذب بازیکن در نقل و انتقالات نتوانست از هفته بیستم تیم امیر قلعه‌نویی را همراهی کند.

نوراللهی که با حضور در تراکتورسازى و بعد از چهار دیدار در ترکیب سرخ‌هاى تبریزى با خبر شوکه کننده ممنوعیت این باشگاه از جذب بازیکن مواجه شد تا حدود ٥ ماه را با دغدغه بزرگ آینده فوتبالى‌اش پشت سر بگذارد، اکنون شرایط بازگشت به جمع شاگردان برانکو را به دست آورده است.

هافبک تراکتورسازی که داراى کسر خدمت مربوط به عضویت فعال در پایگاه بسیج است، موفق شد بخشى از کسرى خدمت خود را با توجه به این مساله دریافت کند؛ البته در کنار آن حضور پدر و مادر این بازیکن در مناطق جنگى در دوران دفاع مقدس نیز بخش دیگرى از کسر خدمت را براى نوراللهی در پى داشت تا اکنون با مورد تایید قرار گرفتن این مدارک، او قادر باشد از ابتداى فصل به جمع پرسپولیسی‌ها بازگشته و به دوران سردرگمى‌اش در این مدت خاتمه بدهد.

فقط یک مانع پیش روی نوراللهی قرار دارد. تاییدیه باشگاه تراکتورسازی فعلا به دست این بازیکن نرسیده و به همین دلیل نوراللهی باید صبر کند تا ببیند چه شرایطی در روزهای آینده رقم خواهد خورد. باشگاه تراکتورسازی البته شرط و شروطی برای پرسپولیس گذاشته و از باشگاه تهرانی مطالباتی دارد.

تراکتورسازی که با محرومیت از جذب بازیکن مواجه شده، پس از هفته چهارم لیگ هفدهم می‌تواند با سه بازیکن آزاد قرارداد امضا کند. مدیران این باشگاه برای ارسال تاییدیه نوراللهی، فسخ قرارداد امید عالیشاه را از پرسپولیس طلب کرده‌اند تا بتوانند این هافبک کناری و 26 ساله را از هفته چهارم فصل بعد جذب کنند.

تراکتورسازی به شرطی تاییدیه پایان خدمت نوراللهی در این باشگاه را ارسال می‌کند که فسخ قرارداد عالیشاه را دریافت کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، هم پرسپولیس می‌تواند نوراللهی را در اختیار بگیرد و هم تراکتورسازی قادر است از وجود عالیشاه استفاده کند.

گفته می‌شود این اتفاق رخ خواهد داد تا هم پرسپولیس سود کند و هم تراکتورسازی و البته دو بازیکنی که در خطر محرومیت یکساله از فوتبال قرار داشتند. با جذب شجاع خلیل زاده و گادوین منشا، احمد نوراللهى را مى‌توان سومین بازیکن قطعى پرسپولیس در فصل آتى عنوان کرد که با توجه به نیاز این تیم براى خط هافبک دغدغه برانکو را در فصل آتى کاهش داده است.

بعد از رفتن نوراللهی از پرسپولیس، برانکو با چالش جدی در پست هافبک دفاعی مواجه شد و این مساله در زمان غیبت کمال کامیابی‌نیا به ویژه در شهرآورد برگشت کاملا به چشم آمد اما حالا با بازگشت احتمالی این بازیکن مشکل پرسپولیس برای لیگ هفدهم کاملا برطرف خواهد شد.

البته طی هفته‌های اخیر عنوان می‌شد با درخواست برانکو، احتمالا باشگاه پرسپولیس یک هافبک دفاعی جذب کند ولی حالا با پایان دوران سربازی نوراللهی در تراکتورسازی و حضور دوباره او در جمع قرمزهای پایتخت خرید هافبک دفاعی جدید منتفی خواهد شد. به همین دلیل هم هست که رضا اسدی، هافبک مورد نظر برانکو که در نفت تهران عضویت داشت، پیراهن سایپا را پوشید تا دوباره شاگرد دایی شود.