رامین رضاییان با استقلالی شدن رکورد می زند؟

رامین رضاییان سوژه جذاب نقل و انتقالات محسوب می‌شود و بر همین اساس طی روزهای اخیر شایعات زیادی در خصوص آینده او به گوش می‌‎رسید که آخرین آن مربوط به حضور این بازیکن در استقلال بود تا جنجال تابستانی را به نام او ثبت کنند.

رامین رضاییان که علیرغم وضعیت فنی مناسب از نظر شرایط بازی سال خوبی را پشت سر نگذاشت و مشکلات ابتدای فصل و در بازگشت از ترکیه و در ادامه درگیری‌هایش در اردوی پرسپولیس که منتهی به جدایی اش از این تیم شد، اکنون به دنبال این است تا تصمیمی مناسب در آستانه جام جهانی اتخاذ کند تا برنامه‌اش به خطر نیفتد. او که به عنوان یکی از چهره‌های مورد اعتماد کارلوس کی‌روش شناخته می‌شود و در روزهایی که از ترکیب و لیست پرسپولیس نیز خارج شده بود از جایگاه ویژه‌ای در تیم ملی برخوردار بود، نمی‌خواهد با تصمیمی شتابزده و غیرمسوولانه آینده خود در ترکیب تیم ملی و حضور در جام جهانی را به خطر بیندازد.

با این حال شایعه انتقال او به استقلال در حالی طی روزهای اخیر در فضاهای مجازی و رسانه‌ها داغ شده که شماره 27 تیم ملی هیچ واکنشی نسبت به آن نداشته است. مساله‌ای که طرفین هواداری دو طیف را به شدت درگیر این موضوع کرده و آنها واکنش‌های مثبت و منفی زیادی به این مساله نشان داده‌اند و کسانی که خاطرشان هست را به یاد روزهای جنجالی مذاکره مهدی هاشمی نسب و استقلال می‌اندازد. انتقالی که در آن زمان رکورد فروش روزنامه‌ها را با اخبار خود به جا گذاشت. اکنون رامین رضاییان نیز چنین وضعیتی از نظر خبری از خود به جا گذاشته است و البته تفاوت آن نسبت به هاشمی نسب در این است که مدافع یاغی آن روزهای پرسپولیس معمولا با اظهارات صریح خود به این شایعات در نهایت رنگ واقعیت می‌بخشید.

در این رابطه اما پندار توفیقی، عضو هیات مدیره و مدیر نقل و انتقالات این باشگاه که چندی پیش شخصا برای مذاکره با مهدی قائدی راهی بوشهر شده بود، در این خصوص به اظهارنظر و واکنش پرداخت و گفت: ما نمی‌دانیم این خبر ازکجا در آمده است. ما نمی‌دانیم چه کسی با این بازیکن صحبت کرده است چون مذاکره با بازیکنان از طریق بنده صورت می گیرد حتی باید بگویم رامین رضائیان بازیکن خوب و بزرگی است اما تاکنون نام او در لیست ما نیست.

البته با توجه به اینکه معمولا چنین انتقال پر سر و صدایی معمولا از سوی طرفین با موضع روشن و صریحی همراه نبوده، شاید نتوان با این اظهارات پندار توفیقی پرونده این موضوع را بسته شده تلقی کرد و در این رابطه رامین رضاییان نیز همه چیز در خصوص انتقال و مقصد بعدی خود را به بعد از دیدار حساس برابر ازبکستان موکول کرده است.

رامین رضاییان که پیش از شروع اردوی تیم ملی مدعی بود از لیگ بلژیک با پیشنهاد مناسبی همراه شده، با توجه به حضور محتمل تیم ملی در جام جهانی اولویت خود را لژیونر شدن قرار داده است. او در همان فصل گذشته نیز در پاسخ به انتقاداتی که بابت حضور عجیبش در لیگ ترکیه و قرارداد با ریزه اسپور انجام می‌شد مدعی بود این انتقال به خاطر افتخارآفرینی برای فوتبال ایران و پرسپولیس بوده است و هواداران این تیم باید خوشحال باشند که بازیکنی از این تیم راهی اروپا شده است! مسلما او اکنون طبق همان ادعای خود و با توجه به شرایط سنی‌اش از آخرین فرصت‌های خود برای حضور در لیگ اروپایی سود خواهد برد و گزینه اول خود را همچنان برای فرار از حواشی که طی دو فصل اخیر جز جدانشدنی از او بوده را به این موضوع اختصاص خواهد داد تا با تمرکز بالاتری بتواند به اهدافی که در نظر گرفته دست یابد.

اما یک ادعای دیگر که از سوی او نیز عنوان شده می‌تواند همچنان پرونده حضور او در استقلال را باز نگه دارد. رامین رضاییان در بازگشت از ترکیه و در حالی که با بی‌محلی مسوولان پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ مواجه شده بود و پیشنهادات مناسبی نیز حول خود می‌دید عنوان کرده بود با توجه به تجربه حضور در پرسپولیس دیگر نمی‌تواند به تیم‌های سطح پایین تر (از نظر کانون توجه بودن و جدال برای قهرمانی) فکر کند. موضوعی که می‌تواند اینبار با توجه به خط خوردن قطعی از لیست پرسپولیس و پایان همکاری‌اش با این باشگاه و در صورت عدم توافق با باشگاه خارجی تنها یک گزینه پیش روی او قرار دهد؛ "استقلال"

اکنون باید منتظر ماند و دید طی 48 ساعت آینده و پایان دیدار ایران و ازبکستان چه اتفاقی در این خصوص رخ خواهد داد و آیا پندار توفیقی طبق ادعای خود با این بازیکن مذاکره نخواهد کرد تا معادلات نقل و انتقالاتی را با جذب یک بازیکن ملی‌پوش و خبرساز به سود هواداران این باشگاه کند و رامین رضاییان نیز به تمام بوسه‌هایش بر پیراهن پرسپولیس خط بطلان خواهد کشید یا اینکه این شماره 27 پر سر و صدا با حضور در اروپا به تمام حاشیه‌ها و شایعات خاتمه خواهد داد.