محرومیت بیخ گوش پرسپولیس
روزبه وثوق‌احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در مورد چگونگی فعالیت این کمیته در فوتبال ایران گفت: «کمیته تعیین وضعیت به تازگی در چارت فدراسیون تأسیس شده و دو وظیفه اصلی دارد‌؛ نظارت بر نقل و انتقالات و حل و فصل مسائل مالی بین بازیکنان و باشگاه‌ها.

روز اولی که به فدراسیون رفتم، قرار شد وضعیت موجود را پیگیری کنیم. پرونده‌ها پراکنده بود چون متولی نداشت اما استعلامی که گرفتیم مشخص شد بیش از 70 پرونده علیه باشگاه‌های ایرانی در جریان است که نسبت به استانداردهای جهانی یک فاجعه به شمار می‌رود.»

او که در برنامه ورزش بدون ویرایش از شبکه رادیویی گفت‌وگو در پاسخ به شهرام نوروزی مجری برنامه نیز این موضوع را تأکید کرده بود، به ما گفت: «رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون ژاپن به من گفت ما سالی دو یا سه پرونده اینچنینی داریم که تمام اینها با صلح و سازش حل و فصل می‌شود اما ما با چنین فاجعه‌ای مواجه شده‌ایم که باید در شروع کار، بحث درباره 70 پرونده را ادامه دهیم.»

وثوق‌احمدی در مورد شرایط باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: «پرسپولیس 16 پرونده در فیفا دارد که 4 پرونده مربوط به ژوزه و دستیارانش است و باشگاه در این مورد محکوم شده اما کار به CAS کشیده شد. 7، 8 پرونده وضعیت نامشخص دارند، 3، 4 پرونده منتظر اعلام رأی هستند و 2 پرونده نیز رأی دارد که یکی از آنها، بحث گولتس بود. با این شرایط باشگاه پرسپولیس ممکن است با عواقب بدی از جمله محرومیت از نقل و انتقالات تابستانی مواجه شود. تراکتورسازی تنها 8 پرونده در فیفا داشت که از 2 پنجره محروم شد و استقلال تنها با 5 پرونده، از یک پنجره نقل و انتقالات محروم شد. این احتمال وجود دارد که پرسپولیس با 16 پرونده با مشکلات جدی مواجه شود.»

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده آنتونی گولتس افزود: «او نه تنها برای تیم بازی نکرده بلکه حتی روی نیمکت تیم هم ننشسته بود اما توانست علیه باشگاه حکم بگیرد. فیفا 46 هزار دلار بابت قرارداد و 227 هزار دلار بابت نقض قرارداد، باشگاه پرسپولیس را محکوم کرد. من می‌دانم قرارداد این بازیکن 660 میلیون تومان بوده اما بابت بی‌توجهی به اصل قرارداد، باشگاه را دو برابر این مبلغ و حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه کرده‌اند. البته امیدوارم در CAS دفاع خوبی صورت بگیرد و رأی نقض شود.»

او در نهایت در خصوص ممنوعیت پرسپولیس از جذب بازیکن خارجی با حکم فدراسیون و ماجرای گادوین منشا گفت: «اگر به من باشد، سفت و سخت پای این ماجرا می‌ایستم و می‌گویم مقررات باید نه تنها برای پرسپولیس بلکه برای همه باشگاه‌ها اجرا شود. طبق مصوبه 24 اسفند 1395 هیأت رئیسه، اجازه جذب بازیکن خارجی از پرسپولیس گرفته شده و تنها مرجعی که می‌تواند این محرومیت را بردارد، همین هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال است.»