برنامه ویژه برانکو برای پرسپولیسی ها

برانکو ایوانکوویچ که طبق برنامه ریزی اعلام شده از روز 30 خرداد تمرینات این تیم را استارت خواهد زد، بامداد دوشنبه در تهران حاضر خواهد شد تا برای آغاز فصل جدید فوتبال ایران تیمش را مهیا کند.

برانکو که موفقیت‌های بزرگی در طول دو سال اخیر در پرسپولیس رقم زده، به خوبی از سختی‌های فصل جدید آگاه است؛ او فشردگی بازی های این تی در لیگ قهرمانان و را در دو مقطع پیش روی خود دارد و لیگ برتر را هم باید به عنوان مدافع عنوان قهرمانی آغاز کند. در نهایت نیز هواداران پرسپولیس برخلاف فصل گذشته حذف دور از انتظار این تیم در جام حذفی را هم برنخواهند تابید و این مسائل لازمه برنامه ریزی ویژه این تیم برای موفقیت در مسابقات آتی را افزایش می دهد.

 

تمرین در شهید کاظمی و پشت درهای بسته

اولین تمرین پرسپولیس روز سه شنبه و در استادیوم اختصاصی پرسپولیس در شهید کاظمی آغاز خواهد شد. در این تمرین مطمئنا بازیکنان ملی پوش این تیم با توجه به فرصت کمتر برای استراحت، با مرخصی همراه خواهند بود تا نظم تمرین آنطور که مدنظر برانکو ایوانکوویچ است پیش نرود. این تمرین البته قرار است بدون حضور اصحاب رسانه و هواداران برگزار شود.

 

رونمایی از خریدهای جدید

در اولین تمرین پرسپولیس باید شاهد رونمایی از ستاره‌های تازه وارد این تیم مثل شجاع خلیل زاده، گادوین منشا، سیامک نعمتی و شایان مصلح بود. این در حالی است که البته طبق اعلام مسوولان این باشگاه درهای تمرینی به روی هواداران و اصحاب رسانه بسته شده است و البته اتفاق عجیبی به نظر می رسد.

 

تغییرات احتمالی در کادرفنی

برانکو ایوانکوویچ در حالی به تهران بازخواهد گشت که شایعاتی زیادی در خصوص احتمال تغییرات در کادرفنی‌اش برای فصل جدید به گوش می‌رسد. سرمربی کروات سرخپوشان در فصل گذشته با حضور سرتن چوک، ایگور پانادیچ، مارکو، کریم باقری و فرزاد حبیب اللهی کادرفنی خود را شکل داد. در این بین شایعات نزدیک از احتمال جدایی سرتن چوک و جایگزینی مربی دیگری به جای او خبر می‌دهد تا همچون فصل گذشته که پانادیچ به عنوان دستیار اول از جمع کادر او جدا شد، اینبار نیز چنین اتفاقی در انتظار سرتن چوک باشد.

 

حضور در ایمفارک

بازیکنان پرسپولیس همچون فصل گذشته پیش از شروع رسمی و جدی تمرینات در مرکز پزشکی ایفمارک حاضر خواهند شد تا از نظر بدنی و پزشکی مورد چکاپ قرار گیرند. حضور در مرکز پزشکی ایفمارک طبق مصوبه فدراسیون برای تمامی تیم های لیگ برتری الزامی شده است و بر این اساس پرسپولیسی ها نیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته به این مرکز خواهند رفت تا تست های مربوطه را پشت سر بگذارند.

 

اردوی تدارکاتی

طبق پیش بینی برانکو ایوانکوویچ این تیم بعد از تکمیل شدن کادر بازیکنان مورد نظر خود، اردوی آماده سازی خود را همچون فصل گذشته در خارج از کشور برگزار خواهد کرد. این اردو در حال حاضر برای دو کشور کرواسی و اوکراین پیش بینی شده و مذاکره و نامه نگاری با شورای برون مرزی نیز انجام شده است. باید دید همچون فصل گذشته این تیم راهی اوکراین خواهد شد یا کرواسی و کشور برانکو را به عنوان محل اردو در نظر خواهد گرفت.

 

غربال گیری نهایی برای آماده سازی

درشرایطی که این تیم در رده بزرگسالان تکمیل شده به نظر می رسد، با این حال شایعه جدایی برخی بازیکنان و حضور آنها در خارج از کشور برخی از برنامه های این تیم را با تغییر مواجه کند. اولویت این تیم بعد از مشخص شدن کادر بازیکنان بزرگسال، تکمیل نفرات زیر 23 سال خواهد بود. این تیم در حال حاضر صادق محرمی، حمید طاهرخانی و ابوالفضل درویش وند را در لیست زیر 23 دارد و قادر خواهد بود 6 بازیکن دیگر را به جمع آنها اضافه کند.

 

برنامه ریزی سازمان لیگ و تیم ملی

موضوع مهمی دیگری که با حضور برانکو ایوانکوویچ در تهران روی آن بحث خواهد شد، برنامه تیم ملی و تداخل آن با پرسپولیس خواهد بود. کارلوس کی روش برنامه 100 روزه‌ای را با انجام دیدارهای تدارکاتی و رسمی پیش از جدال جام جهانی در نظر گرفته که این مساله می‌تواند تا پیش از اردیبهشت ماه سال آینده، فشردگی بالایی خصوصا برای پرسپولیس که چهار تورنمنت را پیش روی خود می بیند شکل دهد. برانکو ایوانکوویچ در بازگشت به تهران روی این برنامه هم زوم خواهد کرد و باید دید چه نتیجه ای در پی خواهد داشت.