پیشکسوت فوتبال: نباید توقع را از تیم ملی بی جهت بالا ببریم

سهراب بختیاری زاده با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: قبل از هرچیز این موفقیت بزرگ را به همه فوتبال ایران تبریک می‌گویم. ما به جام جهانی رفتیم، زود رفتیم، خوب رفتیم و قدرتمندانه هم رفتیم و این بسیار با ارزش است.

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: نکته‌ای که قصد اشاره به آن را دارم این است که گرچه ما زود به جام جهانی رفتیم، اما راحت نرفتیم. در فوتبال کار راحت وجود ندارد. در پس پرده این صعود زودهنگام، زحمت و تلاش بسیار زیادی بوده که قابل تقدیر است.

ملی پوش سابق فوتبال کشورمان اظهار داشت: تیم ملی فوتبال ایران شاخصه های زیادی داشت که بارزترین آن گل نخوردن در ۸ بازی متوالی بود که در نوع خودش یک رکورد جالب توجه بود. علیرغم این که بسیاری از بازیکنان ساختار دفاعی ما به جز پور علی گنجی و بیرانوند دستخوش تغییر شدند، اما نظم و انسجام ساختار دفاعی تیم ما به هم نخورد و ما نه تنها گل نخوردیم، بلکه حتی به ندرت به حریفان خود شانس خلق گل می دادیم. 

وی افزود: صعود مقتدرانه و زودهنگام به جام جهانی باعث شده تا در محافل فوتبالی صحبت از صعود از گروه مقدماتی در جام جهانی باشد. البته من با این اصلا مخالف نیستم که هدفگزاری‌های عالی داشته باشیم و دورنمای خوبی برای تیم ملی ترسیم کنیم. اما نباید در این زمینه احساسی فکر کرده و توقع را از تیم ملی بی جهت بالا ببریم. این تیم ملی امکان صعود به مرحله بعدی مسابقات را دارد، منوط به این که تدارک کافی برای آن دیده شود. باید خواسته‌های کی‌روش را اجابت کنیم و بعد از تیم ملی انتظار داشته باشیم. 

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص آخرین وضعیت تیم استقلال در نقل و انتقالات نیزاظهار داشت: شرایط این تیم در نیم فصل دوم به گونه‌ای بود که در صورت حفظ موجودی و شاکله تیم، نیاز چندانی به بازیکن جدید ندارد و همانطور که خود منصوریان هم اشاره کرد، این تیم برای کامل شدن تنها به سه چهار بازیکن نیاز دارد. 

بختیاری زاده گفت: از هواداران استقلال هم انتظار می‌رود که در این ایام فشار بیهوده و جو روانی برای مسئولین باشگاه استقلال ایجاد نکنند. نقل و انتقالات تازه آغاز شده و مطمئنا دست استقلال هم خالی از بازیکنان خوب و تاثیرگذار نخواهد ماند.