چالش دفاعی سرخ ها دغدغه جدید برانکو

پرسپولیس در فصل گذشته در سمت چپ دفاعی خود با مشکل مواجه بود و این مساله باعث شد تا برانکو ایوانکوویچ بارها به تغییر پست بازیکنان برای دستیابی به هارمونی لازم دفاعی دست بزند. حضور محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی در این پست علیرغم اینکه این بازیکنان از نظر تخصصی شرایط حضور در آن را برخوردار نبودند در راستای نیاز پرسپولیس صورت گرفته بود.

در فصل جدید اما با جذب شایان مصلح به نظر می رسد این مساله تا حد زیادی برطرف شده باشد. با این حال برخی چالش ها با جذب این بازیکن به نظر می رسد برای سرخپوشان شکل گیرد که در ادامه این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

پرسپولیس در خط دفاعی خود سیدجلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی و حسین ماهینی را در اختیار داشت که محسن ربیع خواه نیز علیرغم پست تخصصی هافبک دفاعی در این خط به کار گرفته می شد. آنها اکنون شجاع خلیل زاده و شایان مصلح را برای فصل جدید نیز به خدمت گرفته‌اند تا جمع بازیکنان دفاعی این تیم به هفت نفر برسد.

مهمترین چالش برای فصل آینده به انتخاب دو بازیکن در زوج قلب دفاعی این تیم بازمی‌گردد. باید دید از بین سیدجلال حسینی، محمد انصاری و شجاع خلیل زاده کدام یک از تفکرات برانکو ایوانکوویچ خارج خواهد شد و به نیمکت خواهد چسبید. سیدجلال حسینی و محمد انصاری هر دو جزو بازیکنان ملی پوش این تیم محسوب می‌شوند و کارلوس کی‌روش نیز به هر دوی این بازیکنان اعتقاد ویژه‌ای دارد. این مساله می‌تواند احتمال بازگرداندن محمد انصاری به سمت چپ دفاعی و جایی که کی روش نیز روی این بازیکن در تیم ملی نظر دارد را افزایش دهد.

حضور محمد انصاری در سمت چپ دفاعی باعث می‌شود ترافیک مدعیان حضور در این پست نیز به چهار نفر برسد؛ شایان مصلح و محمد انصاری به عنوان گزینه‌های اصلی و حسین ماهینی و محسن ربیع خواه به عنوان بازیکنانی که سابقه حضور در این پست را در فصل گذشته داشته‌اند و ماهینی با عملکرد خود در هفته‌های پایانی در این پست سه بار در جمع تیم منتخب هفته آسیا نیز قرار گرفته بود.

در صورتی که برانکو ایوانکوویچ به بازگرداندن ماهینی به سمت راست نیز اعتقاد داشته باشد، بار دیگر باید شاهد چالش در این پست بود. صادق محرمی که در فصل گذشته در میان جنگ نامداران این پست بین ماهینی و رامین رضاییان توانسته بود با عملکردی خیره کننده و تحسین برانگیز این جناح را از آن خود کند و عنوان پدیده فصل پرسپولیس را دریافت کند، بار دیگر باید در رقابت با ماهینی قرار گیرد و نیمکت نشینی هر کدام از این بازیکنان می‌تواند بخشی از توان هجومی یا دفاعی سرخپوشان را دچار تغییر کند.

در نهایت گزینه یک خط جلو بردن صادق محرمی برای کم کردن ترافیک پست دفاعی باقی می‌ماند که اینبار این بازیکن باید در رقابت با فرشاد احمدزاده به عنوان وینگر راست قرار گیرد و مسلما شماره 10 پرسپولیس که او نیز قابلیت بازی در سمت مخالف را دارد، با چالشی دیگر ترکیب سرخپوشان را مواجه خواهد کرد.