سرویس ورزشی افکار نیوز - بعد از ظهر شنبه بازي دو تيم فوتبال پرسپوليس و سپاهان با نتيجه صفر- صفر به پايان رسيد.

از همان ۱۰ دقیقه ابتدایی این دیدار می شد حدس زد که بازی به تساوی ختم می شود و حتی بازی بدون گل نیز دور از انتظار نبود و فلسفه این پیش بینی از انجا بود که نتیجه مساوی برای هر دو تیم بزرگ فوتبال ایران توجیه داشت.

به گزارش افکار نیوز، از نکات قابل توجه این بازی عدم استقبال تماشاگران از این بازی بسیار حساس بود که حدود ۳ هزار هوادار در ابتدای دیدار در ورزشگاه آزادی حضور داشتند که این تعداد به ۶ هزار نفر در پایان بازی رسید. حدود ۲۰۰ هوادار اصفهانی با لباس‌های زرد در جایگاه استقلالی‌ها حضور داشتند و به تشویق سپاهان می پرداختند. آنها در بدو ورودشان شعارهایی علیه استیلی، نصرتی و شیثرضایی دادند و به شدت بنگر و کرانچار را تشویق کردند.

در پایان مسابقه پرسپولیس و سپاهان برخی هواداران پرسپولیس با حمید استیلی خداحافظی کردند و برخی دیگر سرمربی تیم‌شان را به جان مادرش قسم دادند که از پرسپولیس برود.


کرانچار: این بازی شروع یک جریان خوب برای سپاهان است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از تساوی برابر پرسپولیس گفت: شرایط بازی در بعضی دقایق نشان می‌داد دو تیم به تساوی راضی هستند.

زلاتکو کرانچار پس از تساوی صفر - صفر مقابل پرسپولیس گفت: این تساوی عدالت را نشان داد. از نتیجه راضی هستم اما فراموش نکنید که کنترل بازی دست سپاهان بود. شرایط بازی در بعضی دقایق نشان می‌داد دو تیم به تساوی راضی هستند.
سرمربی سپاهان در مورد اینکه این تیم فقط دو موقعیت گلزنی داشت گفت: حرف شما را قبول ندارم. این طور نبود که شانس پرسپولیس بیشتر از ما بوده باشد. شانس‌های سپاهان نشان می‌داد که موقعیت‌های ما بهتر بود و به نظر من تساوی عادلانه بود.
وی در خصوص هدف از حضور نویدکیا در میدان اظهار داشت: می‌خواستیم از کناره‌ها به پرسپولیس فشار بیاوریم و نویدکیا را به بازی آوردیم که قدرت کنترل بازی را به دست گیریم.

کرانچار در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند سپاهان را قهرمان کند عنوان کرد: مسئله مهم این است که ما اکنون ۵ امتیاز با صدر جدول فاصله داریم و بازی خوبی هم انجام دادیم. این شروع یک جریان برای سپاهان است اما به هیچ وجه برای قهرمانی تحت فشار نیستیم قهرمانی در لیگ مهم است ولی می‌خواهیم به لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کنیم.
وی افزود: بازیکنان ما با اعتماد به نفس بیشتری وارد این مسابقه شدند. هرچند می‌دانستیم پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما در دقایق پایانی با موقعیت گل‌هایی که بدست آوردیم می‌توانستیم پیروز شویم.
سرمربی سپاهان در مورد تغییر سیدصالحی و نویدکیا برای گرفتن یک امتیاز گفت: من از مساوی راضی نیستم و با آوردن نویدکیا سعی کردم بازی را بهتر کنترل کنیم و از پاس‌های در عمق او استفاده کنیم و همچنین یانوش را آوردم تا قدرت سرزنی تیم را بالا ببرد و تیم را به گل برسیم.
کرانچار در مورد علت حضور دیرهنگام نویدکیا گفت: نویدکیا مصدومیتی داشت و بعد از بازی با ملوان در تمرینات اول تیم غایب بود. او بازیکن باکیفیتی است و امروز زمان خوبی به تیم اضافه شد و امیدوارم در آینده بیشتر از او استفاده کنیم.
وی در مورد رویارویی با پرسپولیس تیم سابقش گفت: این برای من یک امتیاز است که با تیم سابقم بازی می‌کردم زیرا شناخت کافی از بازیکنان داشتم و سعی کردم پیروز شویم که این اتفاق نیفتاد.

استیلی: بدون تماشاگر راحت‌تر بازی می‌کنیم!!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان می‌گویند حضور چنین هوادارانی که علیه تیم شعار می‌دهند استر‌س‌زا است و بدون آنها راحت‌تر بازی می‌کنیم.
حمید استیلی پس از تساوی بدون گل برابر سپاهان گفت: من مانده‌ام که چه کنم. تیم ما به این خوبی بازی می‌کند. تا قبل از ۱۰ نفره شدن برابر سپاهان خوب بازی می‌کردیم اما این چه هواداری است که از دقیقه ۷۰ علیه من و پرسپولیس شعار می‌دهد؟
وی ادامه داد: تمام موجودیت ما همین است. ۷ ملی پوش داشتیم و دو بازیکن هم محروم هستند. نتوانستیم یک جلسه با این بازیکنان ملی پوش تمرین کنیم. با این حال در نیمه اول و دوم بیشترین موقعیت گل را به دست آوردیم و با تیمی بازی کردیم که نامش سپاهان است. این تیم نایب قهرمان آسیا بوده، با این حال اگر ۱۰ نفره نمی‌شدیم می‌توانستیم پیروز شویم اما بعد از اخراج نوروزی مجبور شدیم نتیجه را حفظ کنیم.
سرمربی پرسپولیس در مورد تعویض غلامرضا رضایی و جواد کاظمیان گفت: من اولادی را آوردم که شرایط خوبی داشت و یکی دو موقعیت خوب هم پس از حضور او نصیب ما شد. رضایی خسته بود و توان دویدن هم نداشت. خودش به من گفت و تعویض‌اش کردم. این بازیکن ۴۸ ساعت است که به ایران بازگشته آن هم با اختلاف ۴ ساعت و نیم که با اندونزی داریم.
استیلی تاکید کرد: بازیکن ما هر چه در توان داشتند گذاشتند و اکنون همه آنها در رختکن افتاده‌اند و حتی نای دوش گرفتن هم ندارند. ما تمام توان خود را برای پرسپولیس گذاشتیم اما این چه فرهنگی است که هواداران اصفهانی در تهران در شهر خود من به من فحش می‌دهند. ما که به هواداران بی احترامی نکردیم.
وی در مورد برنامه‌های فشرده پرسپولیس در لیگ گفت: از سازمان لیگ می‌خواهم که بازی روز سه شنبه ما با سایپا را یک روز عقب بیندازد. ما فقط ۲ روز فرصت داریم تا تمرین کنیم. حضور چنین هوادارانی به سود ما نیست. بازیکنان می‌گویند با حضور هواداران استرس می‌گیریم و بدون هوادار راحت‌تر بازی می‌کنیم. اگر ما تمام توان‌مان را نمی‌گذاشتیم حق با هوادار بود. از روز اول هواداران با ما چنین رفتاری کردند. با این حال من از آنهایی که آمدند و تیم را تشویق کردند تشکر می‌کنم.
استیلی گفت: هواداری می‌خواهیم که در سختی‌ها همراه ما باشد. تیم ما در نیم فصل بازیکن جذب می‌کند ضمن اینکه در این بازی حسین بادامکی را نداشتیم و هاشمیان و حمید علی عسگر محروم بودند.