مهر قبولی بر کارنامه نقل و انتقالات داغ تابستانى استقلال!

مدیران باشگاه استقلال طبق خواسته منصوریان توانستند بازیکنان مورد نیاز را جذب کنند. ما در نظر داریم بازیکنان جذب شده جدید را مورد بررسى قرار دهیم.

مهدى قائدى ،جبارى ،شجاعیان ،بیت سعید ،منتظرى ،شهباززاده ،حیدرى ،هاشمى ،محمدى ،خادم پور و نجفى بازیکنانى هستند که به براى فصل هفدهم لیگ برتر به استقلال پیوستند که از میان بازیکنان مطرح شده در نهایت خادم پور به دلیل فسخ قرارداد یک طرفه راهى نفت تهران شد و نتوانست در استقلال به کار خود ادامه دهد.

روزبه چشمى ،یعقوب کریمى ،پادوانى ،غفورى ،ابراهیمى ،سید مجید حسینى ،جابر انصارى ،امید نورافکن و ارشیا بابازاده نیز از جمله بازیکنانى هستند که قرارداد خود را با آبى ها تمدید کردند

اما در این میان سیار ،یزدانى ،رضایى و کنعانى زادگان نیز جزو خروجى هاى این فصل هستند.

با این وجود هنوز وضعیت حضور مگویان ،برزاى و رابسون مشخص نیست.

حق دوست بازیکن فصل گذشته استقلال نیز براى حضور دوباره در جمع آبى ها نیاز به رضایتنامه مدیران نفت داشت که در نهایت این امر صورت نگرفت و این بازیکن به تمرینات نفت بازگشت تا منصوریان بدون حضور بازیکن مورد نظرش لیگ هفدهم را آغاز کند.

به این ترتیب استقلالى ها دیگر نیاز به جذب بازیکن ندارند چرا که لیست ١٨ نفره این تیم تکمیل است و تنها این روزها آبى پوشان منتظر جواب نهایى رامین رضاییان هستند.

بررسى بازیکنان ورودى

بیت سعید و شهباززاده مهاجمان فصل هفدهم استقلال از جمله بازیکنانى هستند که کارایى خود را در تیم هاى سابقشان نشان دادند و در همین راستا منصوریان با از دست دادن کاوه ترسى از خط حمله ندارد و با سپردن این خط به این دو بازیکن در کنار دیگر بازیکنان خیالش راحت است.

اما درباره هافبک هاى تیم منصوریان باید نکاتى را مورد بررسى قرار دهیم .استقلال براى فصل پیش رو امید ابراهیمى ،امید نورافکن ،روزبه چشمى ،فرشید باقرى و داریوش شجاعیان و مجتبى جبارى تازه جذب شده را دارد .البته ابراهیمى این روزها به دلیل عمل جراحى اى که انجام داده نهایتا تا دو ماه از همراهى استقلالى ها باز مانده است و از طرفى جبارى که با سر و صدا و انتقاد هاى زیادى به استقلال پیوسته باید تست و برنامه هاى خاص را پشت سر بگذارد تا بتواند آماده حضور در مسابقات شود. بدون شک منصوریان در نبود ابراهیمى و با توجه به مصدومیت هاى متوالى که جبارى داشته در خط هافبک با مشکل مواجه مى شود مگر اینکه این ضعف را نورافکن ،چشمى و باقرى و شجاعیان پر کنند.

همچنین ناگفته نماند در خط هافبک خرید جبارى باید بیش از این ها مورد ارزیابى قرار گیرد چرا که این بازیکن جدا از مصدومیت هایى که دست بردارش نیست اصولا در فاز درگیرى با هم تیمى ها و مربیان قرار دارد و باید منصوریان با درس گرفتن از درگیرى هاى سابق این بازیکن، کار خود را دقیق پیش ببرد در غیر این صورت حواشى اجازه تمرکز لازم را براى منصوریان در پى نخواه داشت

حتى با حضور جبارى این روزها بحث کاپیتانى هم پیش آمده که این مساله بیانگر این احتمال است که با شروع لیگ آغاز جنگى را میان بزرگتر ها نظاره گر باشیم مگر اینکه منصوریان و کادرش از عهده این کار بر آیند و بدون حاشیه مشکلات را رفع کنند.

اما استقلال در خط دفاع توانست قرارداد پادوانى و غفورى را تمدید کند تا این دو بازیکن در کنار خسرو حیدرى بازیکن با تجربه استقلال بهترین عملکرد را براى فصل آتى داشته باشند. همچنین حضور ناگهانی منتظرى در استقلال که واقعا قرارداد بستن با این بازیکن در فکر خیلى از استقلالى ها نمى گنجید باعث شد تا منصوریان براى فصل آتى در خط دفاع نیز مشکلى نداشته باشد .البته هنوز وضعیت رابسون مشخص نیست اما منصوریان براى فصل آتى با حضور دیگر مدافعان مشکلى براى حضور در رقابت ها ندارد.

استقلال در درون دروازه برای فصل هفدهم تغییری نداشت و رحمتی و حسینی به عنوان دروازه بانان اول و دوم در فصل جدید نقش آفرینی می کنند. البته در این میان احتمال دارد حسینی دروازه بان دوم در فصل پیش رو اجازه حضور در دیدار های بیشتری را از سوی منصوریان کسب کند چرا که شرط حضور این دروازه بان برای حضور دوباره در استقلال به این شکل بوده که وی نیمکت نشین نباشد و بتواند آمادگی هایش را نشان دهد .

 با تمام این تفاسیر طبق خواسته منصوریان ،بازیکنان جوان و با تجربه جذب استقلال شدند که به طور حتم هر کدام از این جوانان و با تجربه ها مى توانند مثمر ثمر و یا برعکس،  باعث تضعیف باشند.

جوانان از این لحاظ که براى رسیدن به یک سطح فوق العاده نیز به زمان زیادى دارند و اینکه استقلال در فصل پیش رو نیز باید همانند سال گذشته باز هم تاوان جوانى دهد همان طور که فصل گذشته منصوریان از تاوان جوانى بارها سخن گفت .

با تجربه ها هم از این لحاظ که مى توانند تجربیاتشان را در اختیار تیم قرار دهند اما از طرفى سن بالاى آنها باعث شده طراوت لازم را براى حضور در مسابقات نداشته باشند.

با این وجود مى توان عملکرد منصوریان را در استقلال تنها تا حدودى مثبت ارزیابى کرد چرا که خرید هاى آخر او باعث شد مهر صد درصد قبولی بر کارنامه نقل و انتقالات داغ تابستانى منصوریان قرار نگیرد.