خادم تکلیف کشتی گیران انتخابی تیم ملی را روشن کرد

رسول خادم در خصوص رقابت‌های کشتی انتخاب تیم‌هاب ملی اظهار داشت: معیار حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه، شرکت در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی است و نفرات اول انتخابی شانس حضور در مسابقات جهانی را دارند.

وی افزود: انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی برای شرکت در رقابت‌های جهانی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در تمامی اوزان کشتی‌گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در 2 رشته آزاد و فرنگی در این مسابقات 2 روزه به میدان می‌روند و امیدوارم با توجه به مبارزه مدعیان در اوزان مختلف مردم شاهد مبارزات دیدنی باشند.

خادم تصریح کرد: با توجه به سیستم سیدبندی، نفراتی که صاحب مدال المپیک 2016، جهانی اوزان غیر المپیکی مجارستان، مدال طلای آسیا 2017 و طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در وزن خود شده‌اند، از دور دوم (دور اول به صورت تک حذفی بدون حضور این نفرات برگزار می‌شود)، در قرعه به ترتیب در جمع هشت نفر بین نفرات اول تا پنجم قرار می‌گیرند. ضمن اینکه رقابت‌های فینال هر وزن، مانند چند سال اخیر به صورت 2 از 3 برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد کشتی‌گیران مصدوم، افزود: نفرات باید از طریق هیئت‌های کشتی پیش از مسابقات، مدارک و مستندات خود را ارسال کنند تا در کمیته ویژه پزشکی فدراسیون بررسی شود و در صورت  موافقت، نفرات مذکور در شورای فنی مطرح و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

خادم خاطرنشان کرد: معیار حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه، شرکت در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی است و نفرات اول انتخابی شانس حضور در رقابت‌های جهانی را دارند، اما در هر حال رعایت نظم و انضباط اردویی، فقدان آسیب دیدگی‌ها و دستیابی به آمادگی جسمی و روانی مناسب برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و سوابق و عملکرد فنی قابل اطمینان از رقابت‌های بین‌المللی خارج از کشور، طبق فرآیند انتخابی تیم‌های ملی، در تعیین نفرات ملی‌پوش هر تیم ملاک عمل است.

وی افزود: با همکاری سامانه باشگاه هواداران کشتی، برای تماشاگران حاضر در سالن رقابت‌ها یک دستگاه اتومبیل و سفر به مسابقات جهانی در فرانسه و ایتالیا یا مراکش در نظر گرفته شده است. از طرفی برای تسهیلِ حضور مردم در سالن رقابت‌ها با شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه مذاکره کردیم و با موافقت مدیریت آن مجموعه روز جمعه علی‌رغم عملیات بهسازی، قطارهای شهری آماده ارائه خدمات به مردم علاقمند به حضور در سالن از طریق ایستگاه مترو به ورزشگاه آزادی هستند. ضمن اینکه در آن محل نیز ون‌ها آماده انتقال تماشاگران به سالن هستند.

خادم در پایان گفت: امیدوارم روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد مبارزات جذاب دیدنی از سوی قهرمانان کشتی ایران، برای حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه در کشتی آزاد و فرنگی و جهانی  کشتی پهلوانی در ایتالیا یا مراکش باشیم.