خط و نشان سرمربی کره برای تیم ملی

شین تائه یانگ، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ملی کره جنوبی، روز پنج شنبه (امروز) اعلام کرد که تمرکز اصلی او پیروزی بر تیم های ایران و ازبکستان و رقم زدن نهمین صعود کره جنوبی به جام جهانی است.


شین روز سه شنبه پس از نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال کره به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور منصوب شد. این مربی 46 ساله که قبلا مربیگری تیم فوتبال کره جنوبی را در مسابقات المپیک تابستانی ریودوژانیرو بر عهده داشت، اخیرا در جام جهانی زیر 20 سال نیز سرمربی تیم ملی جوانان کشورش بود.


کره جنوبی در روز 31 آگوست میزبان تیم از پیش صعود کرده ایران است و 5 سپتامبر در تاشکند آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی 2018را مقابل ازبکستان برگزار خواهد کرد.

شین در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول،در باره این دو مسابقه حساس گفت، می داند که مهمترین وظیفه اش رساندن کره جنوبی به جام جهانی 2018 است.

وی گفت: "من می دانم که این کار را در یک برهه سخت قبول کرده ام، اما این برای من افتخار است و من می خواهم از رئیس ، کمیته فنی و مقامات فدراسیون فوتبال که این فرصت را به من دادند، تشکر کنم. من آماده هستم که خودم را کاملا وقف این تیم کنم تا برای نهمین بار به جام جهانی برسد."

سرمربی جدید کره گفت که او اکنون فقط روی پیروزی در مسابقه با ایران و ازبکستان تمرکز دارد.

تائه یانگ گفت، تیم را به نحوی متفاوت با اولی اشتیلیکه،سرمربی سابق کره،هدایت خواهد کرد. این مربی آلمانی ماه گذشته پس از شکست 3-2 مقابل قطر در انتخابی جهانی جام جهانی، اخراج شد.


وی افزود، نمی خواهم بگویم که من تمام بازیکنان را که اشتیلیکه در گذشته استفاده می کرد، انتخاب خواهم کرد. هر کسی که بتواند به این تیم کمک کند، ایران و ازبکستان را شکست دهیم، انتخاب خواهد شد."