شایعات دلیلی شده تا علیزاده به جای داشتن آرامش به دنبال پاسخی برای شایعات باشد

یکی از نزدیکان وزیر ورزش و جوانان که به عیادت کیمیا علیزاده رفته بود نقل می کند: " یکی ازهمراهان وزیربهداشت بعدازدیدار با کیمیاعلیزاده گفته است: به عقیده من این بچه راطلسم کرده‌اند و باید نذری داد و قربانی کرد" البته شاید طلسم شدن و یا قربانی نذر کردن از نظر علمی اثبات نشده باشد اما تخلیل اتفاقاتی که پیرامون کیمیا علیزاده رخ می دهد واقعا کمی سخت است.

دختری که انواع مدال ها را کسب می کند و تمام مرزها را جا به جا کرده است پس از هر رویدادی با حاشیه هایی رنگارنگ رو به رو می شود. حالا که با مصدومیت و وضعیتی سخت به اولین مدال جهانی بانوان ایران در تاریخ تکواندو هم رسیده است حواشی او را تنها نمی گذارند. این بار در مورد دلایل بسیاری شدن کیمیا در بیمارستان و اظهار نظراتی گوناگون بارها دختر تاریخ ساز را تحت فشارهای ریز و درشتی قرار دادند که آخری آن شایعه ای است که او باید ورزش را کنار بگذارد.

کیمیا پس از بازگشت با مدال نقره مثل بسیاری دیگر از افراد دچار بیماری شده، اما در این میان عده ای هر روز در سایت ها و فضای مجازی حرف های جدیدی را درباره بیماری او مطرح می کنند.  این شایعات دلیلی شده تا علیزاده این روزها به جای داشتن آرامش به دنبال این باشد که پاسخی برای این شایعات بیابد.  در برخی سایت ها اینگونه نقل شده که کیمیا علیزاده در دوران مسابقات در کشور کره جنوبی دوران بیماری شده و روز گذشته نیز به نقل از یک پزشک بیان شده که به دلیل شدت بیماری، وی باید برای همیشه یا حداقل موقت از دنیای ورزش خداحافظی کند.
شایعات ایجاد شده به قدری است که خانواده کیمیا و جامعه ورزش از افرادی که این شایعات را مطرح می کنند گله مند هستند، به نظر می رسد آن چیزی که این روزها علاوه بر بیماری، کیمیای ورزش ایران را آزرده خاطر می سازد، ویروس شایعات است و یا همان طلسمی است که آن همراه وزیر بهداشت به اشاره ای به آن داشت.

کیمیا علیزاده این روزها در بیمارستان به سر می برد که طبق گفته برخی مسئولین هم اکنون بهبودی خود را به دست آورده و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می شود، به نظر می رسد وقت آن رسیده که بازار این شایعات تعطیل شده و اجازه داده شود تا کیمیا علیزاده پس از طی دوران کامل نقاهت خود از برنامه های آینده اش بگوید.

دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی که این روزها با جدیت وضعیت کیمیا علیزاده را دنبال می کند در رد شایعات موجود می گوید:« روند درمان در یک بیمارستان خصوصی به خوبی در حال انجام است. علیزاده دچار ضعف عضلانی شده و کارهای درمانی اش به خوبی در حال پیگیری است. به هر حال هر بیماری درمان دارد و نمی توانیم از حالا قاطعانه بگویم دوران ورزشی این ورزشکار به پایان رسیده است.  این بیماری هم مانند هر بیماری دیگر قابل درمان است. همانطور که پیش از این هم گفتم ویروسی وارد بدن این ورزشکار شده که علتش هم می‌تواند فشارهای و تمرینات سخت باشد اما جای نگرانی نیست و نباید از الان قاطعانه در مورد وضعیتش صحبت کرد.»

دکتر نوروزی در رد شایعاتی که حوالی کیمیا می چرخد هم گفت:« روند درمان به خوبی در حال انجام است طبیعی است که به این زودی نمی‌تواند به تکواندو برگردد و باید دوران ریکاوری و نقاهت را پشت سر بگذارد. کسانی که حرف از کنار گذاشتن تکواندو توسط او می زنند از شرایط بی خبر هستند و نباید به آنها توجهی کرد.»
شاید آن طلسمی که همراه وزیر بهداشت از آن صحبت می کرد ظرفیت رسانه ها و پیگیران ورزشی است که هنوز آماده داشتن یک ورزشکار دختر درجه یک در حد مدال المپیک را ندارند و به جای حمایت های واقعی از او، هر روز شایعه ای جدید در مورد کیمیا منتشر می شود.