تشریح برنامه های تیم های ملی فوتبال ایران از سوی سرپرست دبیر کلی فدراسیون

محمدرضا ساکت درباره مراسم بدرقه تیم ملی امید ایران به رقابت های مقدماتی زیر 23 سال آسیا گفت: اقدام فنی خوبی انجام شد. قرار است تیم شایسته جوانان ایران که پس از موفقیت در مسابقات بحرین به جام جهانی رفت و در آن رقابت ها هم با وجود پتانسیل فراوان به دلیل برخی مسائل از کسب نتایج ایده آل بازماند، در مسابقات مقدماتی زیر 23 سال آسیا شرکت کند.

او ادامه داد: این تیم از لحاظ فنی پیشرفت خوبی داشته است. با وجود محدودیت های زمانی، امیر حسین پیروانی و دستیارانش با حمایت مدیران تیم امید و مسئولان کمیته جوانان و اعضای تلاشگر کادر تدارکات، تلاش های ویژه ای برای پیشرفت تیم امید انجام داده اند. هدف گزاری ما المپیک 2020 است. کمیته فنی، مسئولان فدراسیون فوتبال و اندیشه های کی روش در راه رسیدن به این هدف پشت تیم امید هستند تا جوانان شایسته ما بهترین را از خود بروز دهند.

ساکت در ادامه تصریح کرد: تیم امید به بلوغ کاملی رسیده و به هیچ وجه نمی توانید بین بازیکنان این تیم با رده سنی بالاتر، تفاوت فنی احساس کنید. با وجود برخی کمبودها و تمرینات فشرده بدنسازی بازیکنان تیم امید در تیم های باشگاهی، آن ها شایستگی های خود را نشان داده اند. باقی مانده پاداش بازیکنان تیم جوانانی که در جام جهانی 2017 شرکت کردند را تا فردا(شنبه) پرداخت می کنیم. هرچند این امر برگه سبزی است تحفه درویش.

او با اشاره به برگزاری اردوهای تمام رده های تیم ملی فوتبال ایران اظهارداشت: در تابستان سال جاری 2804 بازیکن بانوان و آقایان در اردو تیم های ملی فوتبال ایران شرکت می کنند. 14 هزار و 20 نفر در این سه ماه به اردو می آیند. تمام امکانات مرکز ملی فوتبال ایران برای برگزاری اردو در اختیار ملی پوشان قرار گرفته است. این طرح بسیار بزرگ در قالب طرح توسعه مرکز ملی فوتبال ایران و در چارچوب سیاست های اصلی فدراسیون فوتبال انجام می شود.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پایان اظهار داشت: همین امروز چهار تا پنج تیم ملی در اردو هستند. به همین دلیل باید از تمام اعضای مرکز ملی فوتبال به دلیل تلاشی که در راه آسایش این تیم ها انجام می دهند، تشکر کنم. تیم نوجوانان ما که قرار است به جام جهانی اعزام شود، در حال حاضر در شهریار تمرینات آماده سازی اش را دنبال می کند.