بررسی خط دفاعی پرسپولیس در فصل آینده

این تیم پرطرفدار پایتخت در لیست خود 18 بازیکن بالای 23 سال و دو بازیکن زیر 23 سال دیگر دارد که همه اینها رقابتی سخت برای جلب نظر برانکو خواهند داشت البته جوانانی هم در فصل جدید به پرسپولیس پیوستند که احتمال دارد یک یا تعدادی از آنها پدیده های این فصل پرسپولیس باشند.

حال نگاهی خواهیم داشت به یاران خط دفاعی پرسپولیس در فصل آینده:

1.سید جلال حسینی: سیم خاردار درفصل پیش از ارکان اصلی موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر بود. او علاوه بر عملکرد فردی فوق العاده به خوبی از عهده کاپیتانی هم برامد.البته اضافه شدن بازیکنان دفاعی جدید به پرسپولیس در فصل پیش رو شاید اجازه استراحت بیشتر را به کاپیتان سرخ ها بدهد.

2.محمد انصاری:پدیده لیگ پانزدهم در فصل گذشته به یک ستاره تمام عیار تبدیل شد او که دوبار در تیم منتخب هفته آسیا حضور داشت به احتمال فراوان سال آینده هم در پست دفاع وسط برای پرسپولیس خواهد جنگید البته که این فصل کار بسیار سخت تری برای فیکس بودن خواهد داشت .

3.شجاع خلیل زاده:شجاع که بدلیل مشکلات سربازی و قرارداد با سپاهان یک فصل دیرتر به این تیم اضافه شد فصل آینده جنگی واقعی را برای حضور در بهترین دفاع فصل گذشته ایران خواهد داشت.شجاع به گفته خودش از انگیزه زیادی برخوردار است تا علاوه بر درخشش در ترکیب پرسپولیس بتواند به پیراهن تیم ملی در جام جهانی هم برسد.

4.حسین ماهینی:ماهینی در فصل گذشته عملکرد خوبی را در دفاع راست در نیم فصل اول از خود بجا گذاشت اما اوج هنرمندی او در مسابقات آسیایی و هنگامی بود که به پست دفاع چپ منتقل شد.این بازیکن راست پا توانست سه بار به عنوان بهترین دفاع چپ هفته آسیا انتخاب شود تا در فصل پیشرو هم گزینه اول این تیم برای پست دفاع چپ باشد البته ماهینی قابلیت بازی در پست های دیگر دفاعی را هم دارد اما بعید است حداقل در هفته های اول برانکو در خط دفاع موفق خودش تغییری ایجاد کند.

5.صادق محرمی:پدیده فصل گذشته پرسپولیس هم در کار های دفاعی و هم در کار های تهاجمی فوق العاده عمل کرده است.او که آمار فوق العاده ای را از نظر دریبلینگ در آسیا ثبت کرد توانست توپ گیری های زیادی را هم از یار مستقیم خودش داشته باشد تا نوید ظهور یک ستاره جوان را در فوتبالمان بدهد.البته با وجود حسین ماهینی او کار سختی را برای فیکس بودن خواهد داشت اما احتمال بازی کردن ماهینی در پست دفاع چپ محرمی را بیشتر برای یک فصل خوب دیگر امیدوار می کند. این بازیکن توانایی بازی در پست هافبک راست را هم دارد.

6.شایان مصلح:ستاره فصل گذشته تیم لایق گیلانی رقابتی سخت را با هم تیمی هایش خواهد داشت تا بتواند خودش را در پرسپولیس اثبات کند.امکان فیکس بازی کردن او از ابتدای فصل کم است و برانکو احتمالا او را هم همچون محرمی به مرور زمان به ترکیب اضافه خواهد کرد.

7.محسن ربیع خواه:محسن که انتقادهای زیادی به سبک بازیش به خصوص در نیم فصل اول میشد به مرور زمان خودش را به هواداران ثابت کرد اوج هنر او در بازی مقابل لخویا بود که نام تائه هی را به خوبی مهار کرد. ربیع خواه که توانایی بازی در همه پست های دفاعی و هافبک دفاعی را دارد میتواند در مواقع اضطراری فرشته نجات پرسپولیس شود.

پرسپولیس که توانسته بود عنوان بهترین دفاع فصل گذشته را به نام خودش بزند در فصل پیش رو نقص اصلی دفاعیش که همان نیمکت ضعیف بود را به خوبی برطرف کرده؛در این فصل رقابت بیشتری هم بین بازیکنان دفاعی این تیم خواهد بود که همه اینها نشان از خط دفاعی قدرتمند این تیم در فصل آینده خواهد داشت.