آبروریزی که با لغو دربی به وجود آمد قابل جبران نیست

سهراب بختیاری زاده ابتدا با اشاره به ابراز همدردی گسترده جامعه فوتبال نسبت به خانواده آنها پس از درگذشت همشیره‌اش اظهار داشت: خیلی از دوستان فوتبالی‌ام رنج سفر به اهواز از جای جای ایران را به تن خریدند و ما را شرمنده خود کردند و در مراسم تشیع، تدفین و ترحیم همشیره‌ام شرکت کردند و بسیاری از دوستان نیز با تماس‌ها و پیامک‌های محبت آمیز شان‌ ما را شرمنده خود کردند که جا دارد از همه این عزیزان تشکر کنم.

مدافع سابق تیم استقلال سپس در خصوص دربی ۸۵ و سرانجام کنسل شدن آن اظهار داشت: بی برنامه‌گی در فوتبال ما موج می زند. ای کاش اصلا از ابتدا چنین چیزی مطرح نمی‌شد. اما بعد از آن که این طرح مطرح شد و روزهای زیادی در صدر اخبار رسانه‌های ورزشی قرار داشت، کنسل شدن آن به هیچ وجه جایز نبود. به نظر من این دربی و کنسل شدنش باعث شد با آبروی فوتبال ایران در مجامع بین المللی بازی شود.

وی افزود: برگزار کنندگان این دربی باید همه تمهیدات لازم را می‌اندیشیدند و کار را محکم می‌کردند تا با کنسل شدن این بازی غرامت سنگین مالی و حیثیتی به فوتبال ایران وارد نشود. این آبروریزی قابل جبران نیست. 

مدافع پیشین آبی پوشان در رابطه با این تیم بیان داشت: روند استقلال در نقل و انتقالات قابل قبول است. شاید آنها تیم گرانی بسته باشند، اما شان این تیم ایجاب می‌کند که بازیکنانی جذب شوند که در حد و شان این باشگاه باشند. انتظار هواداران تیم های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس بالا است و باشگاه‌ها باید به خواسته و انتظار هواداران شان که سرمایه‌های اصلی این دو باشگاه هستند احترام بگذارند.

پیشکسوت فوتبال ایران پیش‌بینی‌اش از مدعیان قهرمانی این فصل را به این شرح بیان داشت: آنچه که شرایط دو تیم پیش از فصل نشان می‌دهد این است که استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن می‌توانند مدعیان جدی ای برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی باشند و بعید است که در پایان فصل جام به تیمی به جز این چهار تیم برسد.