دردسرهای تمام نشدنی گل محمدی در تراکتورسازی

یحیى گل‌محمدى درباره وضعیت آخرین تراکتورسازى پیش از آغاز لیگ برتر، مصدمیت عارف آقاسى، حل مشکل سینا عشورى و ... صحبت‌هایى انجام داده است که در ادامه مى‌‌خوانید:

از وضعیت کنونی تراکتورسازی شروع کنیم ...

خدا را شکر وضعیت‌مان خوب است. در اردوی تهران تمرینات خوب و منظمی را پشت سر گذاشتیم، اما در دیدارهای تدارکاتی نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. پس از اینکه به تبریز برگشتیم، دوباره تمرینات را از سر گرفتیم و طبق برنامه، یک دیدار تدارکاتی هم برگزار کردیم. اگر یادتان باشد، من یک‌بار در اردوی تهران هم به شما گفتم که تراکتورسازی روزبه‌روز و تمرین‌به‌تمرین بهترین می‌شود. در دیداری هم که مقابل گسترش فولاد داشتیم، خودم متوجه شدم که بازیکنانم چقدر پیشرفت کرده‌اند.

برای آماده‌سازی تیم‌تان زمان زیادی صرف نشد؟

به‌هر حال تیم ما تغییرات زیادی داشته و بازیکنان زیادی آمده و یا رفته‌اند. در این شرایط طبیعی است که ما به زمان زیادی برای هماهنگ کردن این بچه‌ها نیاز داشته باشیم. البته این تراکتورسازی، هنوز با تراکتورسازی مدنظر من فاصله دارد.

فکر می‌کنید تا آغاز لیگ برتر که زمان خیلی کمی هم به آن مانده، بتوانید تراکتورسازی را به آن چیزی که دل‌تان می‌خواهد تبدیل کنید؟

نمی‌دانم، اما بعید است. فکر می‌کنم ما به حداقل سه هفته دیگر زمان نیاز داشته باشیم. این بازیکنان جوان هستند و باید تجربه کنند تا یاد بگیرند.

دیدار اول تراکتورسازی در لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان است. نظرتان درباره این دیدار چیست؟

من قبلاً هم چند بار گفتم که قرعه تراکتورسازی، قرعه خوبی نبود. ما در ابتدای لیگ و در این شرایط سخت آب‌وهوایی باید به اهواز برویم. می‌گویند دمای اهواز به چیزی حدود 40 تا 50 درجه هم می‌رسد. بعد هم که باید باپرسپولیس و استقلال روبه‌رو شویم. در کنار آن، ما چند بازیکن بومی هم داریم که مال تبریز و یا شهرهای اطراف آن هستند. آنها به آب‌وهوای کوهستانی و سرد عادت کردند و برای‌شان سخت است که در دمای 45 تا 50 درجه فوتبال بازی کنند. به‌هر حال این قرعه ماست و در این چند روز باقیمانده باید روی ضربات ایستگاهی و کارهای تاکتیکی کار کنیم تا آماده دیدار مقابل استقلال خوزستان شویم.

نظرتان را درباره دیدار با استقلال خوزستان نمی‌گویید؟

خودتان می‌دانید که دیدارهای هفته‌ اول همیشه و برای همه تیم‌ها سخت است، بزرگ و کوچک هم ندارد. همه تیم‌ها می‌دانند که در هفته اول بازی سختی مقابل هر تیمی دارند. تیم‌ها در این هفته تازه از بدن‌سازی بیرون آمدند و از شرایط مسابقه دور هستند. به‌هر حال ما سعی می‌کنیم بهترین بازی‌مان را انجام بدهیم.

عارف آقاسی را هم از دست دادید. فکر می‌کنم این روزها بدشانسی با تراکتورسازی عجین شده است ...

واقعاً نمی‌دانم چرا این‌طور می‌شود. هادی محمدی از یک طرف و آقاسی هم از یک طرف دیگر. واقعاً شرایط ما سخت و کارمان دشوار شده است. می‌خواستیم از عارف در پست دفاع وسط استفاده کنیم، چون او تنها دفاع وسط تخصصی‌مان بود، اما حالا به ما گفتند که او حداقل در دو هفته اول لیگ برتر نمی‌تواند برای تراکتورسازی بازی کند.

حالا برای جایگزینی آقاسی چه تصمیمی‌ دارید؟

هنوز نمی‌دانیم. یکی دو بازیکن مدنظرمان هستند، اما هنوز تصمیم قطعی در مورد آنها نگرفته‌ایم.

سینا عشوری هم که با رفع مشکلش حالا دیگر قطعاً می‌تواند تراکتورسازی را همراهی کند.

بله، خدا را شکر. خدا به دل سینا (عشوری) و هواداران تراکتورسازی نگاه کرد. بعد از مصدومیت محمدی و چند اتفاق دیگر، بالاخره یک خبر خوب شنیدیم.

امسال علی‌رغم مشکلاتی که در تراکتورسازی وجود دارد، باز هم انتظارات از این تیم بالاست. به‌نظرتان این موضوع کارتان را سخت نمی‌کند؟

کار ما که از اول هم سخت بود، اما انگیزه‌ای که از این بچه‌های جوان دیدم، من را امیدوار کرد. آنها مدام در تمرینات سخت کار می‌کنند. من به شخصه خیلی به بازیکنان جوان و آینده آنها امیدوارم. فکر می‌کنم با انگیزه‌ای که در جوانان‌مان وجود دارد، مشکلات موجود را حل کنیم.

چند وقت پیش از برخی مشکلات موجود در تبریز گلایه کردید. بعد از آن انتقادات به نظر رسید که مشکلات حل شد. الان دوباره با مشکل دیگری مواجه نیستید؟

مدیریت و هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی برای حل مشکلات ما زحمات زیادی کشیدند. جا دارد از آقای آجورلو و سایر افرادی که برای حل مشکل تراکتورسازی زحمت می‌کشند تشکر کنم. نه، ما دیگر مشکل از لحاظ امکانات سخت افزاری نداریم و همه چیز خوب است.

تکلیف جواد منافی چه شد؟

وضعیت او هم به‌زودی مشخص می‌شود.

اصلاً چه شد که منافی از تراکتورسازی رفت؟!

یک مشکل کوچک پیش آمده بود.

مشکل کوچکی که البته به جدایی منافی از تراکتورسازی ختم شد!

به‌هر حال!

 ... و صحبت پایانی؟

از هواداران تراکتورسازی تشکر می‌کنم. درخواست من از آنها این است که به تراکتورسازی زمان بدهند. تراکتورسازی جوان شده و به زمان نیاز دارد. از طرفی دیگر، بازیکنان جوان هم باید لیاقت خودشان را نشان بدهند. آنها باید ثابت کنند که لیاقت پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را دارند.