دوست دارم هافبک یا وینگر چپ پرسپولیس باشم

عجبا که امیری فصل گذشته در دو دیدار رفت و برگشت دروازه فولاد خوزستان را باز کرد و این بار در شروع فصل جدید باز هم به این تیم جنوبی گل زد! با این گل‌ها می‌توان لقب قاتل فولاد را به وحید امیری داد در حالی که خودش نظر دیگری دارد و...

* باید به تو بگوییم قاتل فولاد؟!

(با تواضع خاصی) نه، تو را به خدا این حرف را نزنید. خجالت می‌کشم! فولاد خوزستان تیم ارزشمند و بزرگی است که دو مرتبه توانسته قهرمان لیگ برتر شود و درست نیست از این کلمات استفاده کرد.

* این توصیفی متداول در دنیای فوتبال است. به بازیکنانی که مقابل یک تیم خاص همیشه خوش می‌درخشند، لقب قاتل آن تیم می‌دهند و...

من یکی خوشم نمی‌آید! فوتبال ارزش آن را ندارد که بخواهی کری بخوانی یا مغرور شوی. یک گل زدم و به شخصه اهل این حرف‌ها نیستم.

* (به شوخی) پس ناراحتی که به فولاد توانستی گل بزنی؟!

نه آقا! چرا حرف تو دهان من می‌گذارید؟ من خیلی هم خوشحالم که توانستم در هفته اول لیگ هفدهم برای تیم محبوبم گل بزنم و باعث شادی هواداران شوم. گفتم که با لقب قاتل و این حرف‌ها مشکل دارم.

* به هر حال از طرف روزنامه بهترین بازیکن بازی با فولاد خوزستان انتخاب شدی. البته اگر ناراحت نمی‌شوی؟

(می‌خندد) ممنون از لطف شما! همه بازیکنان زحمت کشیدند و حالا یک توپ هم ما شانسی گل کردیم. پرسپولیس یک تیم است که بهترین و بدترین ندارد. همه خوب هستند که توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم.

* بعد از گل شجاع خلیل‌زاده خیلی خوشحال بودی و کنارش شادی کردی!

شجاع خلیل‌زاده بازیکن جدید تیم است و خوشحال بودم خیلی زود جا افتاده و موفق به گلزنی شده است. به همین خاطر کنارش شادی کردم چون واقعاً از ته دل خوشحال بودم.

* بعد از گلزنی تو هم علیرضا بیرانوند پرید روی تو و چند بازیکن دیگر تا شادی کند که بلافاصله عادل فردوسی‌پور گزارشگر بازی نگران شد مصدوم نشوی و...

نه، علیرضا کنترل شده می‌پرد و شادی می‌کند. قصد بدی نداشت. (می‌خندد و ادامه می‌دهد) در پرسپولیس ما همه رفیق هستیم و این شادی‌های پس از گل هم به همین موضوع برمی‌گردد. مطمئن باشید همین همدلی باعث می‌شود فصل خوبی را رقم زده و دل هواداران را شاد کنیم.

* پرسپولیس البته آن شادابی فصل گذشته را نداشت، قبول داری؟

اوایل فصل شرایط اکثر تیم‌ها همین است. ما تازه فصل بدنسازی را پشت سر گذاشتیم ولی مطمئن باشید بعد از چند هفته بدن‌ها ول کرده و به آن شادابی لازم خواهیم رسید.

* با فرشاد احمدزاده هم مرتب جای خود را عوض می‌کردید! توضیحی می‌دهی؟

فقط به دستورات تاکتیکی که از کنار زمین داده می‌شود، عمل می‌کنیم. فرشاد بازیکن تکنیکی و باهوشی است که با هم در این زمینه هماهنگ هستیم.

* بازی در خط میانی راحت‌تر است یا فوروارد؟

هر جایی که سرمربی و کادر فنی صلاح بدانند، بازی می‌کنم. خودم دوست دارم هافبک یا وینگر چپ باشم ولی تابع نظر آقای برانکو هستم.

* سؤالات ما به اتمام رسید. حرف ناگفته‌ای نداری؟

از قول من به خانواده «بنیتا» کوچولو تسلیت بگویید. این اتفاق تلخ باعث ناراحتی همه مردم ایران شد و می‌خواهم از این طریق مراتب همدردی خودم را با پدر و مادر داغدار بنیتا اعلام کنم.