درسی که برانکو به لیگ برتر داد

تقریبا همیشه این جمله را از بسیاری از مربیان شنیده ایم که می گویند :« هفته به هفته هماهنگ تر خواهیم شد؛ برای دیدن تیم واقعی ما صبر کنید».

استقلالی ها، پرسپولیسی ها و دیگر تیم ها وقتی در هفته های اول آن تیمی نیستند که باید همیشه باشند، این حرف را می زنند و برای خودشان زمان می خرند اما برانکو ایوانکویچ دو سال است که ثابت می کند برای هماهنگ شدن نباید بازی های رسمی لیگ و امتیازهای ابتدایی را قربانی کرد.

برانکو سال گذشته هم بسیار پر قدرت لیگ را شروع کرد و در تعطیلات لیگ بود که تیمش را به هماهنگی رساند نه در بازی های رسمی. اما دیگر تیم ها به ویژه استقلال کل نیم فصل اول را از دست دادند تا به هماهنگی کامل برسند و البته به همین دلیل فرصت قهرمانی را هم از دست دادند.

برانکو اما از فرصت تعطیلات لیگ به درستی استفاده می کند و بازی های رسمی را تدارکاتی تصور نمی کند. او با کمترین تغییر در تیمش مدت هماهنگ شدن تیم را به حداقل می رساند و با بدنسازی و چند بازی تدارکاتی از دیگران در همان اول مسابقات جلو می افتد. دیدار پرسپولیس با نفت را ببینید، تیم برانکو قبل از ورود به لیگ برتر کاملا آماده بود آنها طوری با نفت فوتبال بازی کردند که انگار آخرین بازی های لیگ را انجام می دهند و کاملا هماهنگ بودند.

در دیدار با فولاد این مهم بیشتر هم به چشم آمد چرا که پرسپولیس به فولاد خوزستان اجازه نداد از جایش تکان بخورد. با سوت آغاز بازی حملات شروع شد و پرسپولیس این بازی را هم به راحتی سرکشیدن یک لیوان آب برد. در واقع باید گفت برانکو به مربیان دیگر یاد می دهد که از تغییرات زیاد بپرهیزند و تیم هایشان را «محله برو و بیا» نکنند. نهایتا دو یا سه تغییر کافی است.

پرسپولیس نسبت به سال قبل، گادوین منشا، شایان مصلح، شجاع خلیل زاده و سیامک نعمتی را به دایره بازیکنان اضافه کرده است و ترکیبش را هم خیلی آرام تغییر می دهد و به یک باره تغییرات زیاد را انجام نمی دهد. تمریناتِ با توپ برانکو طوری است که کمترین آسیب دیدگی و مصدومیت را هم برای تیم به ارمغان می آورد  به این ترتیب این تیم با صد درصد آمادگی و هماهنگی به میادین پا می گذارد و در همان هفته های اول سعی می کند از دیگران سبقت بگیرد. حالا این پرسپولیس حتی برای دیدار با الاهلی عربستان هم آمادگی خوبی دارد.