ظرفیت فوتبال ما بیشتر از این است

مسعود سلطانی فر با اشاره با اتفاقات اخیر در ارتباط با تیم امید فوتبال ایران گفت: ما خواسته ایم جوری برنامه ریزی کنند که در المپیک بعدی حضور جدی داشته باشیم. فکر می کنم ظرفیت فوتبال ما نتایجی نیست که در یکسری از مسابقات گرفته ایم. ظرفیت ما بالاتر از این است.

وی افزود: خیلی از تیم ها نشان داده اند که با جوانگرایی نتایج بهتری می گیرند. با شرایط سنی که در تیم های جوانان و امید داریم، اگر همدلی و همکاری باشگاه ها و تیمهای ملی باشد، فکر می کنم نتایج بهتری می گیریم و به المپیک می رسیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه قصد دخالت در فدراسیون های ورزشی ندارد، گفت: ما بنا نداریم در هر جایی یک آدم بکاریم و مهره داشته باشیم. ما سیاستهای کلی داریم و نقشمان حاکمیتی و قانونی است و بر اجرای نقش نظارتی و حاکمیتی اصرار داریم. نیازی نداریم در هر فدراسیون یک مهره وابسته داشته باشیم. 

سلطانی فر خاطرنشان کرد: ما به روسای فدراسیون ها اعتماد داریم. این اعتماد زیر ساخت خوبی برای اجرای سیاست هاست. در واقع سیستم باید کار کند نه فرد. 

وی همچنین یادآور شد: اینکه بخواهم در هر فدراسیون مثل کشتی، فوتبال و والیبال آدم بگذارم تا سیاستهایمان را اعمال کند، خیر اینطور نیست. جایگاه ما جایگاه قانونی و تعریف شده و حاکمیتی است و رابطه منطقی تعریف شده ای دارد. با تمام روسای فدراسیون ها هم صمیمی هستم ولی در کار با هیچکس شوخی نداریم. در این مدت هشت، ۹ ماه فعالیتم هم تعامل خوب و منطقی داشته ام و سعی کردیم حاشیه ها و کدورتها تمام و آرامش ایجاد شود.