نبرد آبی ها و سرخپوشان برای جام اول!

ورزشگاه ویمبلی لندن در حالی از ساعت 17:30 امروز (یکشنبه) پذیرای دربی لندن بین آرسنال و چلسی است که هر 2 تیم برای بردن سوپرجام انگلیس انگیزه‌های فراوانی دارند.

 از یک سو، چلسی به لطف خریدهای موثر  در فصل نقل و انتقالات تابستانی قصد دارد این فصل را هم با جام شروع کند و از سوی دیگر، آرسنال پس از اولین غیبت در لیگ قهرمانان در دوران ونگر، می‌آید تا خاطرات تلخ فصل قبل را از اذهان هواداران پرشمارش پاک کند.

 شرایط متفاوت  

 آرسنال برخلاف فصول قبلی فعلا تابستان کاملا متوسطی را پشت سر گذاشته و غیر از خرید لاکازته لیونی که به گران‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شد و کولاسیناچ بوسنیایی، بازیکن خاصی را به خدمت نگرفته است. از سوی دیگر فروش  لوکاس پرز قطعی شده است.

این تیم در تورنمنت امارات در خانه‌اش یک پیروزی و یک شکست به دست آورد و به خاطر فرمول عجیب محاسبه یک امتیاز برای هر گل، جام را در خانه نگه داشت.

چلسی اما تابستان  پرماجرایی داشت.این تیم نمانیا ماتیچ، دیه‌گو کاستای بداخلاق و تا حدود زیادی ناراضی  و البته کاپیتان جان تری را واگذار کرد و در عوض  بازیکنان کلیدی به نام‌های آنتونیو رودیگر از رم، تیمو باکایوکو از موناکو، ویلی کابایرو از منچسترسیتی و البته آلوارو موراتا از رئال مادرید را به خدمت گرفت تا حداقل در یک نگاه کلی کماکان بهترین تیم انگلیس به لحاظ ساختار تاکتیکی و تکنیکی باشد.

اوضاع تاریخی بهتر آرسنال

اگر بدون توجه به وضعیت فعلی به لحاظ تاریخی، رقبای بازی سوپرجام انگلیس را مورد بررسی قراردهیم، آرسنال را در موضع بهتری می‌بینیم. این تیم تا به حال 14 بار فاتح سوپرجام شده و آخرین بار سال 2015 این افتخار را به دست آورد. چلسی با وجود به دست آوردن 2 قهرمانی در 3 فصل اخیر در لیگ برتر تا به حال فقط 4 بار قهرمان سوپرجام شده و آخرین بار سال 2009 اولین جام هر فصل جزیره را بالای سر برد.

تقدیم به حادثه‌دیدگان

تمام عواید سوپرجام سال 2017 به خانواده قربانیان فاجعه آتش‌سوزی چند ماه قبل برج گرنفل در انگلیس اهدا خواهد شد. آخرین بار سال 2015، عواید یک بازی سوپرجام به یک شخص یا گروهی خاص تعلق گرفت که اتفاقا آن سوپرجام را آرسنال با برتری یک بر صفر به سود خودش خاتمه داد. باید دید این بار هم تاریخ تکرار می‌شود یا تیم کونته مانند فصل قبل اجازه خودنمایی به رقبایش نمی‌دهد.

داور و ترکیب احتمالی

 بابی مادلی، داور متولد «وست رایدینگ» قضاوت این بازی تمام لندنی را به عهده خواهد داشت. او در چند سال اخیر با قضاوت‌های خوبش، نظر مثبت اهالی فوتبال جزیره را جلب کرده و بهترین گزینه برای قضاوت این رقابت محسوب می‌شود.

درباره ترکیب احتمالی 2 تیم می‌توان حدس زد چلسی با ترکیب آشنای فصل قبل یعنی کورتوا، آزپلیکوئتا، کاپیتان کیهیل، لوئیس،کانته، موزس، فابرگاس، آلونسو، ویلیان، باتشوایی و موراتا و آرسنال با چک، هولدینگ، مرتساکر، کوشیلنی، بیرین، ژاکا، رمزی، کولاسیناچ، ولبک، اوزیل و لاکازته به میدان داغ لندن پا بگذارند.