قهرمانی تیم شطرنج سایپا در آسیا

مسابقه  شطرنج قهرمانى باشگاههاى آسیا در از اول آگوست به میزبانی هیکادوا سریلانکا آغاز شد.

تنها ٨ تیم یاشگاهى کشورهاى منتخب قاره حق حضور در این مسابقات را داشتند.

تیم سایپا با ترکیب احسان قائم مقامى(کاپیتان)،سید محمد امین طباطبایى،امیررضا پوررمضانعلى،مسعود مصدق پور و پرهام مقصودلو بر روى میزهاى ٥ گانه، به مربیگرى مرتضى محجوب  و سرپرستى مسعود نامورى در مسابقات حاضر شده است 

تیم هاى سایپا و نمایندگان چین،استرالیا،بنگلادش شانسهاى کسب مقام مدال در این مسابقات بودند که سرانجام نماینده کشورمان با چهار پیروزی متوالی به عنوان ارزشمند قهرمانی رسید.

در دور اول تیم سایپا با نتیجه درخشان ٣/٥ بر ٠/٥ نماینده بنگلادش را شکست داد و خیز بزرگى براى قهرمانى برداشت. در دور دوم مسابقات سایپا یک پیروزى قاطع دیگر این بار در برابر  نماینده چین به دست آورد تا صدرنشینى خود را تثبیت نماید.

بازى سوم سایپا در برابر نماینده استرالیا بود که با نتیجه قاطع چهار بر صفر به نفع نماینده کشورمان به پایان رسید. سایپا در آخرین دیدار با پیروزی مقابل سریلانکا ٤ بر صفر به برتری رسید و عنوان ارزشمند قهرمانی خود را قطعی کرد. هر چند رقابت سایر تیم ها برای کسب عنوان دومی و سومی همچنان ادامه دارد.

همچنین نمایندگان ایران بر روی میزهای یک تا ٤ رقابتها موفق به کسب مدال طلا شدند. احسان قائم مقامی بر میز یک، طباطبایی بر میز ٢، پوررمضانعلی در میز سه و مصدق پور بر میز چهار صاحب مدال طلا شدند.پرهام مقصودلو نیز شانس کسب مدال ارزشمند طلا در میز ٥ را داشت اما به دلیل حضور در لیگ ترکیه و دیر رسیدن به مسابقات این فرصت را از دست داد.

تیم شطرنج سایپا با همین ترکیب  از تاریخ ٣ لغایت ١٠ شهریور ماه نیز به نمایندگى از شهر تهران در مسابقات قهرمانى شهرهاى آسیا که در هندوستان برگزار می‌شود،حضور خواهد یافت.