کولاکوویچ: در هر شرایطی باید تیم ایران پیروز شود

ایگور کولاکوویچ در نشست خبری پس از صعود تیم ملی والیبال ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: صعود تیم ملی را به بازیکنان و مربیان تیم ملی، تماشاگرانی که با تمام وجود ما را تشویق کردند و خبرنگارانی که از تیم حمایت کردند تبریک و به همه آنها خسته نباشید می گویم.

وی افزود: دیروز با پیروزی که مقابل چین به دست آوردیم، خیالمان از صعود به رقابت های جهانی راحت شده بود. با وجود اینکه می دانستیم قزاقستان در حد و اندازه تیم ایران نیست اما دوست داشتیم با نگاه جدی وارد این مسابقه شویم و هیچ حریفی را دست کم نگیریم زیرا برای تمام تیم ها احترام قائل هستیم.

کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که چه هدفی در رقابت های جهانی دارید و مردم باید چه انتظاری از تیم ملی در این مسابقات داشته باشند؟ گفت: مسابقات سال آینده برگزار می شود. سال آینده ابتدا باید در لیگ جهانی به میدان برویم و پس از آن خود را آماده شرکت در رقابت های قهرمانی جهان کنیم. انتظار من این است که مردم ایران توقع ارائه بهترین بازی ها را از تیم داشته باشند.

وی درباره نحوه قرعه کشی مسابقات انتخابی جهان که پیش از این گفته بود پس از پایان مسابقات درباره آن حرف می‌زند، گفت: در هر شرایطی باید تیم ایران پیروز شود و به قرعه کشی و گروه بندی توجه نکند. البته انتظار من این بود که در نخستین مسابقه با قطر یا قزاقستان بازی کنیم اما وقتی اینگونه نیست هم باید خود را به شرایطی برسانیم که برای هر مسابقه‌ای آماده باشیم. بهتر است به حاشیه توجه نکنیم و به موضوع اصلی که عملکرد تیم ملی در مسابقات است بپردازیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره شرایط محمدجواد معنوی نژاد گفت: این بازیکن 10 دقیقه قبل از آخرین تمرین تیم ملی پیش از آغاز رقابت‌های انتخابی جهان مصدوم شد و هنوز هم درد دارد. نمی‌توانیم ریسک کنیم و سلامتی او را به خطر بیندازیم. معنوی نژاد بازیکن جوان و ارزشمندی است که نمی‌خواهیم او را از دست بدهیم زیرا سلامتی اش برای آینده والیبال ایران مهم است.