به گزارش مهر، تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران در دیدار پایانی رقابتهای جهانی در کشور سوئد با نتیجه ۴ بر ۲ بر ترکیه غلبه کرد و به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کرد. مسابقه فینال درحالی برگزار شد که سالن سه هزار نفری رقابتها مملو از جمعیت بود و ایرانیهای زیادی به یاری سفیدپوشان کشورمان آمده بودند.

نیمه اول این مسابقه با برتری ۲ بر یک به سود ایران به پایان رسید. در نیمه دوم نیز تیم کشورمان موفق شد دو بار دیگر گلزنی کند و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل ترکیه به برتری دست یابد. ملی پوشان ایران که اولین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می کردند شگفتی ساز بزرگ این دوره از رقابت‌ها لقب گرفتند.

مصطفی حیدری، مظاهر شیرزاد، علی اکبر احمدوند و علی اصغر محبوبی گل‌های ایران را در این دیدار به ثمر رساندند. تیم فوتسال ایران پیش از این مقابل نروژ، سوئیس، اوکراین(مدافع قهرمانی) و روسیه به برتری رسیده بود.

همچنین تیم روسیه با پیروزی ۵ بر ۲ مقابل بلغارستان به عنوان سومی این پیکارها رسید. مراسم اهدای مدال این رقابت‌ها نیز با حضور رئیس فدراسیون جهانی ناشنوایان برگزار شد.

داود عزیزی سرمربیگری تیم فوتسال ناشنوایان ایران را بر عهده داشت که محمد پرگر و جبرییل یوسفی پور دستیاران وی بودند. حسین شمس هم در سمت مدیر فنی، تیم را همراهی می کرد.