آسمانخراش های ایران نایب قهرمان آسیا شدند

تیم های ملی بسکتبال ایران و استرالیا دیشب در فینال رقابت های کاپ آسیا از ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف هم رفتند و در پایان این استرالیا بود که در نخستین تجربه حضور خود در آسیا توانست با نتیجه 79 -56  به قهرمانی این رقابت ها برسد. 

ملی پوشان ایران کوارتر نخست را با ترکیب همیشگی خود در این رقابت ها یعنی حامد حدادی ، سجاد مشایخی ، محمد جمشیدی ، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی آغاز کرد . نخستین امتیاز بازی را استرالیایی ها با یک پرتاب 3 امتیازه به دست آوردند و در ادامه حامد حدادی نخستین سبد را برای ایران به دست آورد. 

استرالیایی ها که با ترکیب جوان و دوم خود در این رقابت ها حاضر شدند با ارائه یک بازی متفاوت با تیم های آسیایی از همان ابتدا ایران را به چالش کشیدند و توانستند بازی را در اختیار بگیرند . ضعف در ریواند ها ، بی دقتی در حمله ، دفاع خوب استرالیایی و نبود پرتاب های 3 امتیازی برای ایران باعث شد تا استرالیا به ترتیب در ست های اول و دوم با نتایج 18 - 14 و 15 -12 به برتری برسند. 

کوارتر سوم برای ملی پوشان ایران بهتر دنبال شد و شاگردان حاتمی توانستند با دفاع خوب خود مانع امتیاز گیری نماینده اقیانوسیه شوند اما در حمله موفق نبودند . با این حال آسمان خراشان ایران توانستند با نتیجه 17 -13 به برتری برسند. 

کوارتر چهارم برای ایران در حالی آغاز شد که خستگی این مسابقات را می شد در چهره بازیکنان ایران دید آن ها در این کوارتر با بازی فیزیکی استرالیایی ها رو به رو شدند و در پرتاب ها بی دقت بودند تا  در نهایت با نتیجه 23 -16 در کوارتر چهارم و مجموع 79 - 59  شکست خوردند تا تیم ملی بسکتبال ایران برای نخستین بار به عنوان نایب قهرمانی بسکتبال آسیا برسد. 

پیش از این تیم ملی ایران توانسته بود به 3 عنوان قهرمانی و یک عنوان سومی رقابت های کاپ آسیا دست یابد.