به گزارش مهر، محمد رویانیان با بیان این مطلب افزود: متاسفانه کمیته انضباطی در گذشته در زمینه تخلفات صورت گرفته در بازیها هیچگونه برخورد قوی از خود نشان نداده و حالا یکباره تحت تاثیر جو رسانهای باشگاه پرسپولیس را که قاطعترین تصمیم را در زمینه برخورد با بازیکنانش گرفته است متهم به مسامحه کرده و جریمه می کند. من یقین دارم که حکم این کمیته بر اساس اصول شرعی و اخلاقی نبوده و تنها تحت تاثیر جو رسانهای اخذ شده است.

وی با انتقاد شدید از زمان اعلام رای کمیته انصباطی افزود: اعلام رای کمیته انضباطی آن هم در شرایطی که تنها کمتر از شش ساعت به بازی حساس تیم پرسپولیس در جام حذفی باقی مانده، نشانگر چه چیزی است؟ آیا می خواهند با ضربه زدن به روحیه تیم، قاطعیت خودشان را نشان دهند؟!

وی خاطر نشان کرد: اگر در بازی‌های گذشته لیگ با بازیکنان متخلف که گاهی در زمین فوتبال از خجالت یکدیگر در می آیند و یا با در آوردن پوشش خود باعثجریحه دار شدن احساسات می شوند، برخورد جدی می شد، آن زمان می توانستیم بگوئیم رای امروز کمیته انضباطی قاطع است ولی وقتی می بینیم عملکرد در این زمینه‌ها ضعیف بوده، پس معلوم است رسانه‌ها و برخی برنامه‌های ورزشی برای کمیته انضباطی حکم صادر کرده‌اند.

رویانیان با طرح این پرسش که مسامحه باشگاه پرسپولیس که در رای کمیته انضباطی به آن اشاره شده است به چه معناست، گفت: تصمیمی که من به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای تنبیه دو بازیکن اخذ کردم بسیار قوی‌تر از حکم کمیته انضباطی بود و آیا اخراج دو بازیکن و ۵۵۰ میلیون تومان جریمه، مسامحه است؟

وی تاکید کرد: مسامحه کاری آیا در زمان من بوده یا در گذشته اتفاق افتاده است؟ اگر در زمان گذشته بوده چرا تاکنون برخورد نداشته‌اید و اگر در زمان مدیریت دو ماهه من است که قاطع‌ترین تصمیم برای برخورد با متخلفان اخذ شده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: به جای این گونه صحبت‌ها باید ریشه اقدامات را در درست عمل نکردن به وظایف قانونی در سازمان لیگ و کمیته انضباطی جستجو کرد و اگر بنا بر جریمه است ابتدا باید آنها جریمه شوند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود در خصوص بازیکنان خاطی تیم فوتبال پرسپولیس که در دیدار مقابل داماش گیلان مرتکب متخلف شده بودند را پس از نزدیک به یک ماه اعلام کرد که براین اساس هر دو بازیکن مجموعا ۳۰ ماه از حضور در میادین محروم شدند.