رئیس کمیته داوران: هیچ داوری را محروم نمی کنیم

فریدون اصفهانیان درباره اینکه شنیده‌ می‌شود پس از استعفای کارمرانی‌فر از دپارتمان قرار است دپارتمان منحل شده و کمیته خود عهده دار امور داوری شود، گفت: ابتدا درگذشت زنده یاد باباحاجی را به اهالی رسانه و فوتبال کشور تسلیت می‌گویم. او خبرنگاری زحمتکش و صادق بود که خبر درگذشتش جامعه فوتبال و رسانه را متاثر کرد. من نمی‌دانم چه کسانی و چرا خبرهایی همچون انحلال دپارتمان داوری را مطرح می‌کنند؟ مگر می شود برخلاف آیین نامه کاری انجام داد؟ دپارتمان کار اجرایی انجام می‌دهد و طبق آیین نامه چارچوب وظایف آن مشخص است.

وی ادامه داد: ما گزینه‌های ریاست دپارتمان را به دبیرکل معرفی کرده‌ایم و اگر در مورد گزینه نهایی به جمع بندی نهایی برسیم، سعی می‌کنیم بزودی آن را معرفی کنیم. به احتمال فراوان قبل از آغاز هفته ششم لیگ برتر این اتفاق می‌افتد.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه‌ای انتخاب خواهد شد که در تعامل با کمیته بوده و دوباره شاهد اختلافات گذشته نباشیم، تصریح کرد: انشاالله که همین طور است.

اصفهانیان اعلام کرد: در راستای ارتقای سطح داوری فوتبال کشور یک کلاس بین المللی را از فردا (دوشنبه) با حضور 30 داور برتر فوتبال ایران و 5 کمک مدرس زیر نظر مدرسان بین المللی کمیته داوران فیفا از کشورهای روسیه و اردن برگزار می‌شود ضمن اینکه برای داورانی که به تازگی بازنشسته شده‌اند قصد دارد یک دوره آموزشی برگزار کند که به احتمال فراوان در شهریور ماه خواهد بود. فریدون اصفهانیان در گفت‌و گو با میزان این اخبار را تایید کرد.

وی درباره اینکه بالاخره تکلیف چینش داوران بویژه پس از انتخاب رئیس جدید دپارتمان چه خواهد شد، اعلام کرد: طبق آیین نامه چینش داوران بر عهده کمیته است و ما در یک مقطع زمانی آن را به دپارتمان تفویض کرده و درحال حاضر هم خودمان انجام می‌دهیم بنابراین پس از معرفی رئیس جدید دپارتمان هم طبق آیین نامه عمل خواهیم کرد ضمن اینکه درحال حاضر اعضای کمیته هم وقت زیادی برای انجام امور می‌گذارند.

اصفهانیان در پاسخ به این پرسش که عملکرد داوران را در 5 هفته‌ای که از لیگ گذشته چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: ارزیابی من از عملکرد داوران در 5 هفته‌ای که از لیگ گذشته مثبت است. 39 بازی برگزار شد و به غیر از 2 بازی پرسپولیس با سیاه‌جامگان و استقلال با استقلال خوزستان که اشتباهات داوری در نتیجه تاثیرگذار بوده در سایر بازی‌ها تاثیرگذارنبوده است.

وی درمورد اینکه آیا داوران این 2 بازی از قضاوت در چند بازی لیگ برتر محروم خواهند شد، تاکید کرد: اشتباهات داوری جزئی لاینفک از آن است. ما داوری را محروم نمی کنیم و در مورد داوران این 2 بازی هم طبق آیین نامه رفتار خواهیم کرد.